ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
טהראן מכחישה כל קשר

וושינגטון שוקלת לבצע מבצע "סודי וחשאי" נגד איראן

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי וושינגטון שוקלת אפשרות לבצע מבצע חשאי נגד איראן לאחר ששלושה חיילים אמריקאים נהרגו בהתקפה על בסיס אמריקאי בצפון ירדן. באיראן טוענים כי הם לא היו מעורבים במתקפת המל"ט

וושינגטון שוקלת לבצע מבצע "סודי וחשאי" נגד איראן
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

לאחר מותם של שלושה חיילים אמריקאים בירדן מתקיפה של אחת המליציות האראניות, ארה"ב בודקת את האפשרויות לתקוף חזרה.

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי אחת האפשרויות שארה"ב בודקת, היא מבצע סודי שבו ארה"ב תוקפת את איראן, אך היא אינה נושאת באחריות לכך, אך היא תשדר אות ברור. בין האפשרויות שהוצגו אפשרות לתגובה אמריקאית ישירה באמצעות התקפות על בכירים איראנים, כמו זו שבוצעה בהוראת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, נגד מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני, שחוסל בבגדד ב-2020.

בבלומברג דווח גם כי תגובתו של ביידן למתקפה בירדן עשויה להפוך לאחד המהלכים החשובים ביותר של נשיאותו מבחינת ההשלכות, והתגובה עשויה לערב את ארצות הברית בעימות ישיר עם ההנהגה האיראנית.

הסלמה כזו עלולה להפריע למאמצים האמריקנים להשיג הפסקת אש בין ישראל לחמאס, ביידן יצטרך לשקול גם את ההשלכות הכלכליות הפוטנציאליות של צעדיו הבאים, לרבות הסכסוך עם החות'ים התימנים הנתמכים על ידי איראן בים האדום, ששיתק את הסחר הימי העולמי.

בסיסים אמריקאים בסוריה ובעיראק היו נתונים תחת התקפות חוזרות ונשנות מאז תחילת ההסלמה הישראלית ברצועת עזה, לאור התמיכה הצבאית והדיפלומטית שמעניקה וושינגטון לישראל.

בינתיים באיראן טוענים כי הם לא היו מעורבים במתקפת המל"ט על בסיס אמריקאי בירדן אתמול, כך אמר דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני.

ההתנגדות האסלאמית בעיראק, מיליציה שיעית איסלאמיסטית קיבלה אחריות על התקיפה.

איראן ארצות הברית סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד