י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הפסקת המימון

באונר"א מזהירים: "לא נוכל להמשיך את שירותנו"

לאחר הודעת הפסקת המימון דובר אונר"א הזהיר: "לא נוכל להמשיך את שירותנו ופעולותינו ברחבי האזור" | רומניה מצטרפת לרשימת המדינות שעוצרות את התמיכה | משרד החוץ הסעודי: "קוראים לכל תומכי אונר"א לאפשר לה לבצע את משימותיה ההומניטריות"

באונר"א מזהירים: "לא נוכל להמשיך את שירותנו"
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונרא צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אחרי הודעת הפסקת המימון מטעמן של כמה מדינות בעקבות חשיפת חלקם של אנשי אונר"א בטבח ה-7 באוקטובר, דובר אונר"א הבהיר היום: "אם מימון הסוכנות לא יחודש, לא נוכל להמשיך את שירותנו ופעולותינו ברחבי האזור, כולל ברצועת עזה מעבר לסוף חודש פברואר".

היום רומניה הצטרפה לרשימת המדינות שהודיעו על עצירת התרומות לאונר"א. עד כה השהו לפחות 12 מדינות את המימון לאונר"א בשל מעורבות של אנשיה בטבח 7 באוקטובר, בהן ארצות הברית, גרמניה, יפן, שוויץ, קנדה, הולנד, בריטניה, איטליה, אוסטרליה, אוסטריה ופינלנד.

דובר משרד החוץ הגרמני מסר לאחר הצטרפות גרמניה כי "אונר"א אינה המקור היחיד לסיוע הומניטרי לפלסטינים. אנחנו ממשיכים לתמוך במתן סיוע הומניטרי נוסף".

בתוך כך, היום מסר משרד החוץ הסעודי על מעורבות עובדי אונר"א בטבח: "יש למצות את החקירה, עוקבים אחר ההשלכות הבין-לאומיות. קוראים לכל תומכי אונר"א למלא את תפקידם ולאפשר לה לבצע את משימותיה ההומניטריות כדי לסייע לפלסטינים".

אתמול ח מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פרטים חדשים על מעורבות עובדי אונר"א בטבח, ופרסם כי תשעה מתוכם פוטרו, אחד מת וגורלם של שניים נוספים אינו ידוע. עוד הבטיח כי האו"ם "יעניש כל מעורב בטרור, כולל פתיחה בהליכים פליליים".

יחד עם זאת הוסיף: "עשרות אלפי הגברים והנשים שעובדים עבור אונר"א, ושמתמודדים עם המצבים המסוכנים ביותר לעובדים הומניטריים, לא צריכים להיענש. הצרכים המיידיים לאוכלוסייה חייבים להיענות. אף שאני מבין את החששות, אני בעצמי זועזעתי מההאשמות, אני מפציר בממשלות שהשעו את הסיוע לפחות להבטיח את המשך פעולות אונר"א".

אונר"א מלחמת חרבות ברזל האו"ם חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד