כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשבוע הבא

מאות אלפי נוסעים יסבלו: שביתה כללית של מאות נהגי אוטובוסים

בשבוע הבא תחל שביתה כללית של מאות נהגי האוטובוסים בחברת בית שמש אקספרס- צפי לשיבושים כבדים בבית שמש, ירושלים, תל אביב ובני ברק| הסיבה: "אי הגעה להסכמות עם הנהלת החברה על תנאי העסקתם של הנהגים ושמירה על זכויותיהם" 

מאות אלפי נוסעים יסבלו: שביתה כללית של מאות נהגי אוטובוסים
במקום להילחם בתאונות, נתפסת לקטנות צילום: Zack Wajsgras/Flash90

מאות מעובדי חברת בית שמש אקספרס הכריזו על סכסוך עבודה לקראת שביתה כללית בשבוע הבא וזאת בשל אי הגעה להסכמות עם הנהלת החברה על תנאי העסקתם של הנהגים ושמירה על זכויותיהם. 

בהודעה שנשלחה בשבוע שעבר לעו"ד רבקה ורבנר הממונה על יחסי העבודה נכתב כי בעוד כשבוע צפויים מאות נהגי החברה לצאת לשביתה וזאת בשל משיכת זמן במו"מ להסכם קיבוצי וסירוב החברה לעמוד בהתחייבויותיה בנוגע להבטחת זכויות הנהגים.   

בית שמש אקספרס היא חברה הפועלת באזור בית שמש, ירושלים, בני ברק, פתח תקווה, תל אביב וקריית גת באמצעות 26 קווי תחבורה ציבורית ובשבוע הבא צפויה שביתה כללית של כלל הקווים בחברה. במשך כמעט שנתיים ניסו בהסתדרות הלאומית, המאגדים את רוב נהגי האוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל, יחד עם ועד העובדים, לגבש הסכם חדש וראוי אך הנהלת החברה מתעקשת שלא לשתף פעולה ושוללת מהנהגים זכויות שהובטחו ושניתנו בתחילת פעילותה של החברה. 

ועד העובדים בחברת "בית שמש אקפרס" אמר כי "הקמת ועד העובדים נועדה לשמור על זכויות העובדים שהובטחו לכלל הנהגים עם קבלתם לחברה, להוות עבורם אוזן קשבת ולשפר את תנאיהם באופן שיביא לביטחון תעסוקתי לאורך זמן. לאור הקיפאון במו״מ בשבוע הבא תחל שביתה של כלל הנהגים בחברה".

אוטובוס של חברת בית שמש אקספרס 

עו"ד מעיין גרימברג, מנהל סקטור תחבורה הציבורית בהסתדרות הלאומית אמר כי "נציגות העובדים פעלה רבות על מנת להימנע מהכרזת סכסוך העבודה לקראת שביתה כוללת, אך לבסוף טובת העובדים ורווחתם עומדת לנגד עינינו. נמשיך לעבוד יחד עם העובדים ונפעל להבטחת עתידם בחברה משגשגת"

 

תחבורה ציבורית בית שמש בני ברק ירושלים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד