ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
קיבלו הוראות מהמשטר

סנקציות נגד איראנים שאיימו לרצוח עיתונאים

חבילת הסנקציות החדשה, שמוטלות בתיאום עם ארה"ב, מכוונת כלפי גורמים איראניים שאחראים לאיומים בהרג על אדמת בריטניה, ועל ארגוני פשע שמבצעים את פעולות המשטר האיראני מחוץ לגבולות איראן. הגורמים האיראניים איימו להרוג עיתונאים בסוכנות הידיעות הבריטית בשפה הפרסית בבריטניה

סנקציות נגד איראנים שאיימו לרצוח עיתונאים
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

בריטניה וארצות הברית הכריזו על סנקציות חדשות שנועדו למנוע את האיומים של המשטר האיראני בפגיעה בבני אדם על שטח בריטניה, במסגרת מאמצי המשטר האיראני לדיכוי, להטרדה ולפגיעה בעיתונאים ובמגיני זכויות אדם מחוץ לאיראן.

הסנקציות יושתו על שבעה בני אדם ועל ארגון אחד, בהם, בין היתר, גורמים איראניים וחברי ארגוני פשע שמשתפים פעולה עם המשטר האיראני, במטרה לחשוף ולשבש את אותן פעילויות בבריטניה ומעבר לים.

הגורמים האיראניים שעליהם מוטלות הסנקציות הם חברים ביחידה 840 של משמרות המהפכה האסלאמית, אשר נחשפה בתחקיר של רשת ITV עליה דיווחנו, הרשת פרסמה כי הם מתכננים להתנקש בחייהם של שני מגישי טלוויזיה מסוכנות הידיעות הבריטית בשפה הפרסית Iran International, שפועלת על אדמת בריטניה. הדיווח על המזימה הזו הוא הדיווח המהימן העדכני ביותר על ניסיונות המשטר לאיים או להרוג אזרחי בריטניה או אזרחים הקשורים לבריטניה. מינואר 2022 אותרו לפחות 15 איומים שכאלו.

המשטר האיראני מאיים באמצעות ארגוני פשע בכל העולם. כתוצאה מכך, בריטניה וארצות הברית הטילו סנקציות על מנהיגי ארגוני הפשע שעובדים עם איראן, כדוגמת נאג'י איברהים שאריפי-זינדאשטי, ראש ארגון פשע בינלאומי וקרטל לסחר בבני אדם, שמקושר לרצח של מתנגד משטר איראני באיסטנבול ב-2019.

שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון אמר: "המשטר האיראני וארגוני הפשע אשר פועלים בשמו מהווים איום בלתי מתקבל על בטחונה של בריטניה. חבילת הסנקציות החדשה שהוכרזה היום חושפת את תפקידם של בכירים איראנים וארגוני פשע המעורבים בפעילות שנועדה לחתור, להשתיק ולשבש את החירויות הדמוקרטיות שאנחנו מוקירים בבריטניה. בריטניה וארה"ב שולחות מסר ברור – אנחנו לא נקבל איום שכזה".

שר החוץ זימן את ראש המשלחת הדיפלומטית של איראן לבריטניה ב-22 בדצמבר, כדי להבהיר כי שהאיומים מצד המשטר האיראני לא יתקבלו. עד כה, בריטניה הטילה יותר מ-400 סנקציות ייעודיות על בני אדם וגופים איראניים בתגובה על הפרות זכויות האדם של המשטר, תוכנית הנשק הגרעיני והשפעתה הבינלאומית. הסנקציות שהוטלו היום הן חלק מהסנקציות החדשות של בריטניה על איראן, שנכנסו לתוקף בדצמבר 2023, אשר נותנות לבריטניה סמכויות נרחבות לעצור את הפעילות הפיננסית של איראן ושל אלו שמבצעים את הפעולות העוינות.

שר הפנים, ג'יימס קלברלי, אמר: "המשטר האיראני ניסה לחתור תחת הדמוקרטיה באמצעות דיכוי. אנחנו נמשיך לפעול כנדרש על מנת להגן על המדינה, על ערכיה ועל חופש הביטוי. לא נאפשר למשטרים זרים המשתפים פעולה עם פושעים לאיים עלינו. הטלת סנקציות על ארגוני פשע האלו שעובדים עבור המשטר האיראני מזכירות להם שאנחנו נלחמים בחזרה. בראש סדר העדיפויות שלי, ההגנה על אנשינו והגנה על הדרך בה אנחנו חיים. בריטניה לא תקבל איומים מהמשטר האיראני".

איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד