כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כל העדכונים

חמאס דוחה את ההצעות לעסקת חטופים: "על ישראל לסגת מעזה"

מפקד אוגדה 98: "אנחנו נלחמים בתמרון סימולטני - לחימה בעל ובתת קרקע במקביל"; הכוחות ממשיכים בלחימה במרחב ובפירוק גדודי חמאס מחטיבת חאן יונס | דיווח על עסקת חטופים שמתגבשת בין ישראל למתווכי חמאס תמורת שחרור אלפי מחבלים מהכלא הישראלי | כל העדכונים

חמאס דוחה את ההצעות לעסקת חטופים: "על ישראל לסגת מעזה"
פעילות לוחמי אוגדה 98 בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

מלחמת 'חרבות ברזל', היום ה-115: במהלך הלחימה בחאן יונס, צוותי הקרב של אוגדה 98 פשטו על מאות תשתיות טרור ומוצבי חמאס. התשתיות כללו את מפקדות הגדודים, מתחמי אימונים של ארגון הטרור חמאס, מוצב תקשורת, חמ"ל חטיבת חאן יונס, בניין המודיעין הצבאי, מפעל משמעותי לייצור רקטות ומשרדים של בכירים רבים לרבות משרדו של יחיא סינוואר.

הלחימה בחאן יונס מתאפיינת בתמרון סימולטני משולב מעל הקרקע ובתת קרקע. עד כה אותרו והושמדו מאות פירים, אשר חלקם מובילים לתוואים אסטרטגים משמעותיים של חמאס. בנוסף, חוסלו מאות מחבלים בתת קרקע, בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות מהאוויר. הכוחות והיחידות המיוחדות מתקדמים באופן משמעותי בתווך התת קרקעי בחאן יונס.

כל העדכונים:

23:56 - שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן: התגובה של ארה"ב על תקיפת הכטב"ם עשויה להיות בכמה רמות, שלבים ולהתפרש לאורך זמן.

23:34 - חיזבאללה מפרסם תיעוד חדש שבו נראית תקיפת עמוד תקשורת המוצב בראש הנקרה.

23:23 - בבגדאד מצפים לתגובה משמעותית נגד המיליציות הפרו איראניות אחרי הרג החיילים האמריקנים בגבול ירדו-סוריה. במקביל גורם עיראקי שנמצא בקשר עם בכירי המיליציות אומר כי הן לא מתכוונות להוריד את הרגל מהגז וייתכן שאף ירחיבו את מעגל הירי נגד בסיסים אמריקניים באזור. היעד הינו הוצאת הכוחות האמריקניים מעיראק.

23:15 - בכיר חמאס מוחמד נזאל בראיון לערוץ אל-ערבי: "הנהגת חמאס צפויה בשעות הקרובות לגבש עמדה בנוגע לתוכנית שיצאה מהפסגה בפריז, שהושגה על בסיס התוכניות שהגיש חמאס".

23:00 - נשיא ארה"ב ביידן מגיב לתקיפה אמש במהלכה נהרגו 3 חיילים אמריקנים ומצהיר: "נגיב בזמן ובמקום שאנחנו נבחר".

22:47 - ‏במשרד ראש הממשלה התקבלה ההחלטה: תושבי העוטף ביישובים עד 7 ק"מ שפונו מבתיהם, יוכלו להשאר במלונות עד חודש יולי. כך דיווח אלמוג בוקר ב'חדשות 13'.

22:41 - כצפוי, חמאס דוחה את הצעת המתווכים ואומר: "ישראל חייבת לחדול את ה'תוקפנות' שלה ולסגת מעזה לפני שכל עסקת חילופין שהיא תתרחש".

22:38 - רשת CNN מדווחת כי הנשיא ביידן לא שולל תקיפה על אדמת איראן.

22:27 - הפלסטינים מדווחים על 20 הרוגים בתקיפת בית משפחת מדוח' ליד מסגד עבדאללה עזאם בשכונת צברה בעיר עזה.

22:16 - משפחות החטופים לאחר הפגישה עם ראש ממשלת קטאר בוושינגטון: "בפגישתנו עם ראש ממשלת קטאר הבהרנו את עמדתנו: על כל הצדדים המעורבים להגיע לעסקה שתחזיר את החטופים הביתה. לאחר 114 ימים, אנחנו יודעים שהתנאים של החטופים שנותרו בשבי הם קשים מנשוא, וזה הזמן להחזירם. אנו מודים לקטאר על מאמציה להגיע לעסקה חדשה".

22:05 - משלחת ביטחונית ישראלית נחתה בצהריים בקהיר וחזרה לפני זמן קצר לישראל - המשלחת הגיעה לבירה המצרית במטוס מנהלים פרטי שנשכר בחודשים האחרונים על ידי המוסד - מטוס שהטיס אתמול את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ומתאם השבויים והנעדרים ניצן אלון לפסגה בפריז. כך דווח ב'כאן'.

21:52 - קבינט המלחמה מכונס בשעה זו לדון על פרטי עסקת החטופים המוצעת. ראש המוסד מעביר לשרים סקירה לאחר חזרתו מהפסגה בפריז.

21:39 - דוברת הפנטגון: מאז 17 באוקטובר היו למעלה מ-100 התקפות על כוחות אמריקנים במזרח התיכון.

21:24 - דוברות בית החולים רמב"ם: החייל הפצוע מפיגוע הדריסה הבוקר, שפונה לרמב"ם במצב קשה יצא לפני זמן קצר מחדר הניתוח לאחר כמעט 8 שעות במהלכן עבר סדרת ניתוחים אורתופדים ע"י 3 צוותים שונים מהמערך האורתופדי כדי לטפל בפציעות מהן סבל בגפיו. החייל הועבר למחלקת טיפול נמרץ להשגחה לאחר שנגמל מהנשמה והרדמה. מצבו יציב.

21:21 - תיעוד ממצלמת אבטחה: השיגורים והאזעקה הערב בקרית שמונה.

21:13 - דוברות עיריית קרית שמונה: בשעה 20:22 הופעלה אזעקת צבע אדום. זוהו 4 טילים שנפלו בשטחים פתוחים. בשלב זה לא דווח על נפגעים וגם לא על נזק.

21:10 - דובר המל"ל של ארה"ב ג'ון קירבי: "יש התקדמות בשיחות בעניין עזה אבל נותרה עוד עבודה, אנו פועלים להפסקה הומניטארית של משך זמן מספיק כדי לאפשר שחרור של מספר גדול של בני ערובה. הכיוון טוב בהתבסס על הימים האחרונים". על השאלה אם ארה"ב תתקוף באיראן ענה: "אנחנו לא מחפשים להסלים, ולא מחפשים מלחמה עם איראן".

21:00 - דובר צה"ל הגרי: "בימים האחרונים במהלך תמרון באחת המנהרות המשמעותיות של חמאס, הסתתרו 3 מחבלים מאחורי דלת הדף, הם מספקים מידע רב למערכת הביטחון".

20:48 - שלושה שיגורים נורו לקריית שמונה, לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

20:44 - דובר צה"ל תא"ל הגרי בהצהרה: "אוגדה 162 יצאה הלילה להתקפה עם 3 חטיבות על מחנה הפליטים שאטי, והגיעה אליו תוך שעות ספורות משני כיוונים - מצפון ומדרום. רק הלילה האוגדה חיסלה 30 מחבלים באזור".

20:39 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרתו הערב: "136 חטופים וחטופות בשבי חמאס בעזה, אם אתם שומעים אותי עכשיו, לא שכחנו ממכם, נמשיך לפעול בכל המאמצים כדי לשחרר אתכם".

20:33 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קרית שמונה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

20:30 - עד כה חוסלו כ-2,800 מחבלים בחאן יונס - כשני שליש מכוחו הצבאי של חמאס באזור. נתון מעניין נוסף - 339 מחבלים נעצרו בשבוע האחרון במסדרון ההומניטרי, בזמן שניסו להימלט ממחנה הפליטים של חאן יונס, אך כוחות צה״ל הצליחו לשים עליהם את היד. סה"כ כ-105,000 עזתים התפנו בציר ההומניטרי ממחנה הפליטים של חאן יונס. כך דווח בגלי צה"ל.

20:26 - בתוך פחות משעתיים מאז התקיפה האחרונה, מטוסי קרב תקפו פעם נוספת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו מספר תשתיות טרור של הארגון לצד עמדת תצפית במרחבים מרכבא, א- טייבה ומרון א-ראס בדרום לבנון.

כמו כן, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

20:22 - אזעקה כעת בקרית שמונה.

20:04 - כחלק מהאצת המגעים לעסקה: ישראל נערכת להחזרת המשלחת המקצועית לקטר כבר בימים הקרובים. חזרת המשלחת בכפוף לתשובת חמאס שתנתן ביומיים הקרובים. קבינט המלחמה דן הערב במתווה ההומניטרי אודותיו דיווחנו מוקדם יותר היום. כך דווח ב'חדשות 13'.

19:58 - משרד החוץ של גרמניה: גירוש אוכלוסייה פלסטינית מעזה והקמה של התנחלויות ישראליות שם זה רעיון "בלתי מתקבל על הדעת".

19:43 - שר החינוך יואב קיש מ'הליכוד' יוצא נגד העסקה המדווחת ואומר: "אם אכן זהו המתווה, או מתווה קרוב אליו, אז לצערי הרב, זהו מתווה כניעה לחמאס. מתווה שאסור להסכים לו בשום פנים ואופן. לעצור את המלחמה הצודקת בתולדותינו כדי לקבל חלק מהחטופים, ללא הכרעה ותוך שחרור אלפי מרצחים מבתי הכלא, שירצחו בנו שוב, זה טירוף הדעת".

19:25 - ראש ממשלת קטאר: "ישנה התקדמות בנושא עסקת החטופים בהשוואה ל"לפני מספר שבועות". הושגה התקדמות טובה אתמול להנחת יסודות להתקדמות".

19:15 - יוצא דופן: כוחות צה"ל תמרנו מרחק של קילומטר שלם בתוך מנהרות בחאן יונס. כמו כן פורקו כבר שניים מארבעת גדודי חמאס בעיר, ומאות מחבלים שניסו לברוח במסדרון ההומניטרי נעצרו ונחקרים כעת. לדיווח המלא

19:00 - מפקד צוות בקורס חובלים, סרן ע' שחיסל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בחיפה משחזר.

18:57 - חיזבאללה הודיע על פעיל נוסף שנהרג מאש צה"ל. מדובר בהרוג ה-176 לפי מנין חיזבאללה.

18:35 - לשכת ראש הממשלה: הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל. ממשיכים עד לניצחון המוחלט.

17:58 - פרטי העסקה המתגבשת מול מתווכי חמאס: 45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים בשלב הראשון. 100-250 מחבלים לכל חטוף, לרבות רוצחים כבדים - קרי 4000-5000 משוחררים סה"כ, המספר הגבוה בהיסטוריה של הסכסוך. בנוסף הוסכם על סיוע "הומניטרי" משמעותי. כך מדווח עמית סגל.

17:33 - ראש הממשלה נתניהו קיים היום ישיבה בנושא החזרת תושבי הדרום לבתיהם. בישיבה השתתפו מנכ״ל משרד רה״מ, מזכיר הממשלה, מנכ״ל משרד האוצר, ראש מנהלת תקומה ונציגים נוספים. נרשמה התקדמות משמעותית בהיערכות לכך ונעשות התאמות אחרונות להתקדמות בנושא. ההחלטות יובאו בהקדם לדיון בממשלה.

17:10 - אזעקות בגליל העליון.

17:06 - שוטרים וחבלנים מטפלים כעת בזירות נפילה של רסיסים בחולון. באירועים לא היו נפגעים.

17:01 - יותר מעשר רקטות שוגרו למרכז; דיווח על נפילה בראשון לציון. חמאס נטל אחריות.

17:00 - מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת מרכז הארץ: בשלב זה לא דווח על נפגעים.

16:50 - אזעקות ביישובים רבים בשפלה וגוש דן; דן: תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מזרח, אזור, בת-ים, מקווה ישראל. השפלה: ראשון לציון - מערב, ראשון לציון - מזרח, מצליח, יד רמב"ם.

 

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים מחבלים חוסלו חאן יונס חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד