כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יותר מ-40 נפצעו

דיווח: הנשיא ביידן לא שולל תקיפה על אדמת איראן

הבית הלבן הודיע שהממשל אינו מחפש מלחמה עם איראן - אך לא שולל תקיפה באיראן בעקבות מתקפת מל"טים בירדן על בסיס אמריקאי. שלושה נהרגו ויותר מ-40 נפצעו בהתקפה על כוחות ארה"ב בירדן

אימוני מיליציות איראניות
אימוני מיליציות איראניות צילום: דוברות החות'ים

ארצות הברית "לא מחפשת מלחמה" אבל הבית הלבן לא שולל שהנשיא ג'ו ביידן יורה על תקיפות באיראן. הדיווח של רשת CNN מגיע לאחר ששלושה חיילי צבא ארה"ב נהרגו ויותר מ-40 נפצעו במתקפת מל"ט אתמול בירדן.

"אנחנו לא מחפשים מלחמה עם איראן, אנחנו לא מחפשים סכסוך עם המשטר בדרך הצבאית", אמר היום דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי. "אנחנו לא מחפשים להסלים כאן. המתקפה הזו בסוף השבוע הייתה הסלמה, אל תטעו בה - והיא דורשת תגובה, אל תטעו בקשר לזה. אני לא אקדים את קבלת ההחלטות של הנשיא".

כזכור, מל"ט שנשלח מסוריה הרג שלושה חיילים אמריקאים במגדל 22 בירדן וסימן הסלמה משמעותית של מצב מעורער ממילא במזרח התיכון. גורמים רשמיים אמרו שהמל"ט נורה על ידי חמושים שנתמכו על ידי איראן ונראה שהגיע מסוריה. עדיין נבדק איזו קבוצת מיליציה אחראית ספציפית להרג.

ביידן התחייב שארצות הברית תגיב, קירבי התעקש כי ארה"ב "תמשיך לבחון את האפשרויות העומדות לרשותנו", אך לא אמר אם הממשל מאמין שהמשטר האיראני הורה ישירות על התקיפה.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית ג'ו ביידן ירדן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד