כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מזכיר לי את שמעון פרס"

אמסלם בנאום תקיף נגד לפיד: "אתה חצוף. עז מצח"

"על איזה ציבור אתה מדבר? איזה ציבור? אתה פשוט חרפה. עכשיו, בשעה הזאת שחיילי צה"ל נלחמים. את מי? הוא לא יכול לשאת את זק"א? אני רוצה להבין את מי הוא לא יכול לשאת. אתה חצוף, עז מצח". כך השר אמסלם נגד ח"כ לפיד: "כל שבוע הוא אומר כן ולא. מזכיר לי את שמעון פרס ז"ל"

אמסלם בנאום תקיף נגד לפיד: "אתה חצוף. עז מצח"
השר דוד אמסלם צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' עלה אחר הצהריים (שני) להשיב להצעות אי האמון בממשלה שהניחו מפלגות 'יש עתיד', 'העבודה' וחד"ש תע"ל שכמובן נדחו.

אמסלם תקף בחריפות את ראש האופוזיציה יאיר לפיד ואמר: "ב-7 באוקטובר בעצם התחולל עלינו אירוע אולי הכי חמור – לא אולי. הכי חמור מאז שקרה לנו מאז הקמת מדינת ישראל על ידי נאצים חדשים, אכזריים וחיות אדם. ממשלת ישראל הדבר הראשון שעשתה, ביקשה באופן מיידי להקים ממשלת אחדות לאומית. דרך אגב, כשעם ישראל נמצא בצרה אנחנו מתכנסים. בגלל שבסופו של דבר אותם נאצים רצו לשחוט את כל היהודים, בלי הבחנה האם הוא דתי, חילוני וכו'. ואיך אמרנו? יחד ננצח. ולכן גם ציפינו וגם לא דיברנו הרבה. אנחנו יותר עסקנו, בוודאי ראש הממשלה והקבינט המלחמתי, יותר בניהול המלחמה, והקבינט הרגיל, כדי שננצח."

"ומעולם לא קרה, שבשעת מלחמה אופוזיציה ניהלה קרב נגד הממשלה תוך כדי לחימה. אני עכשיו שומע את לפיד – גם כותב. דרך אגב, הוא גם כותב, אתמול או היום: הממשלה גונבת את הכסף של ציבור משלמי המיסים העובד והמשרת כמו אחרוני הנוכלים. מנסים להסתיר את הגניבות שלהם בסעיפי תקציב שאף אחד לא מבין. הם לא כשירים לנהל את המלחמה. בזמן מלחמה ישראל חייבת שינוי עכשיו".

השר המשיך ותקף במליאת הכנסת את לפיד: "דרך אגב, הבן אדם סובל מפיצול אישיות באופן עמוק. דרך אגב, אני כבר לא מבין. אני רואה אותו בלפיד הלילי, כל יום אני לא מצליח להבין מה הוא אומר. יום אחד הוא אומר א', יום אחד – ב'. הליצן הכי גדול שנתקלתי בו בפוליטיקה הישראלית. עד היום אני לא מצליח להבין מה הוא רוצה".

"הבן אדם, דרך אגב, כל שבוע הוא אומר כן ולא. מזכיר לי את שמעון פרס ז"ל: כן ולא. אז, אדון לפיד, קודם כול, פעם אחת תגיד לנו באמת מה אתה חושב באמת. אני כבר לא יודע. דרך אגב, כל יום אתה חושב משהו אחר. אבל מה שהרגיז אותי במילים שלך, שהממשלה גונבת את כספי הציבור. אני מבין שהציבור הימני במדינת ישראל כולל הדתיים וכולל החרדים לא עובדים. לא משלמים מיסים, לא משרתים בצה"ל. אני רוצה להזכיר לך – אתה שירת בעיתון במחנה. מעולם לא השתתפת בשום לחימה. אתה מדבר? אתה לא מתבייש? אתה מושך למחלוקת בתוך מדינת ישראל, תוך כדי לחימה? הצבתם שלטים של בוזזים באילון. במקום לתת לחיילים כמה משלוחים, כמה לקנות להם כמה דברים - העדפתם לשלם עשרות אלפי שקלים על שלטים שהדתיים הלאומים הליכוד והחרדים בוזזים את המדינה? אתם ממשיכים בתעמולה האנטישמית שלכם השקרית".

אמסלם ללפיד: "אתה פשוט חרפה"

עוד הוסיף השר אמסלם להלום בראש האופוזיציה ואמר: "אתה אומר עכשיו: הציבור לא יכול לשאת אתכם. מי זה "אתכם"? על איזה ציבור אתה מדבר? איזה ציבור? אתה פשוט חרפה. עכשיו, בשעה הזאת שחיילי צה"ל נלחמים, אתה מדבר על כך שהציבור לא יכול לשאת את מי? כמעט את שלושת-רבעי מהחיילים שנלחמים היום? את מי? הוא לא יכול לשאת את זק"א? אני רוצה להבין את מי הוא לא יכול לשאת. אתה חצוף, עז מצח".

"מספיק. אתה פלגן במקצועך. דרך אגב, היהפוך כושי עורו נאמר עליך. אתה מעולם לא תשתנה ולא יכול להשתנות. אתה תמיד תחזור לסורך. אתה איש פופוליסט שכל היום דרך אגב, אמרתי – מבלבל את עצמו וכל היום רק משסה את עם ישראל בשקרים, דרך אגב. בשרים. אני דרך אגב מרגיז אתכם בגלל שאני אומר לכם את האמת. מעולם לא שיקרתי. אבל האמת אצלכם היא צנינים בעיניכם. אתם משתגעים מזה. אין לכם מה לענות בכלל אז אתם ממשיכים לשקר. אתה מקלל, אתה משקר, אתה מסית. אני רק אומר אמת".

"בוא נמשיך הלאה. זה לגביך. האמת היא שהקדשתי לך יותר זמן ממה שהיה צריך בגלל שאתה לא ראוי בכלל להתייחסות".

"גנץ קיצץ את צה"ל בעוד 700 טנקים"

בשלב זה עבר לתקוף את השרים הרמטכ"לים לשעבר היושבים בממשלה. "רבותיי, גנץ קיצץ את צה"ל בעוד 700 טנקים. ומי בא אחריו? איזנקוט. דרך אגב, אלה האנשים שמבקשים מראש הממשלה להתפטר, עכשיו. כל אלה שבעצם ניהלו את תפיסת הביטחון של מדינת ישראל, כמקצועי, איך אמר מי שאמר פעם? שמישהו – אני יודע מי זה המישהו הזה – אמר לו, תראה, יש לי תחושה שזה לא בדיוק ככה, אז הוא אומר לו: אתה עובד על תחושות, אני עובד על עובדות. בשביל זה יש לי אגף מודיעין גדול, אני לא עובד על תחושות, אני עובד על ידיעות, על עובדות".

לדבריו, "אלה קוראים לראש הממשלה, כל אלה שמקפצים עכשיו מאולפן לאולפן ואומרים יחד ננצח, יש לנו חיילים מצוינים, וזה נכון, אבל ראש הממשלה מסוכן למדינת ישראל. עושים פוליטיקה בשעת מלחמה. בוא נניח שנלך לבחירות, איך לדעתכם מר איילון – אני לא מדבר על דן חלוץ, שאני חושב ואמרתי כבר מזמן, שהוא צריך לשבת מאחורי סורג ובריח, זה אחד האנשים שקרא להמרדה בצה"ל, לסירוב בצה"ל. אני לא מדבר עליו בכלל".

"לא מדבר על אהוד ברק, שרצה לראות גופות צפות בירקון, ולא של עובדים זרים. האנשים האלה מדברים היום. חשבתי שהם ייכנסו הביתה ויסתמו את הפה לכל ימי חייהם, יסגרו את הדלתות, את התריסים ויישארו שם עד הסוף, לא יצאו לשתות קפה. ואנחנו שומעים כמובן את כל להקת המעודדות – מגיא פלג, אומר: נתניהו מאריך את המלחמה מתוך סיבות אישיות. תראו מה תופס זמן מסך של עם ישראל, לרוב זה בימי שישי. בן אדם, דרך אגב, שבאופן מעשי לא שירת בצה"ל כי הייתה לו אסתמה – לפחות מה שקראתי, אולי התנדב באיזה משהו. דרך אגב, לרוב, העריקים האלה, יש להם אסתמה. הוא אומר שנתניהו לא כשיר. הגנרל הגדול, המצביא הענק, בא, יש לו רמקול". כך אמסלם.

יאיר לפיד אי אמון מליאת הכנסת דוד אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד