ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עבד בחברת חוזים

5 שנות מאסר לאדם שגנב והדליף רישומי מס של טראמפ

חמש שנות מאסר לאדם שגנב את החזרי המס של טראמפ יחד עם נתוני המס של אלפי אנשים עשירים ביותר במדינה, בזמן שעבד בחברת ייעוץ עם חוזים עם מס הכנסה

5 שנות מאסר לאדם שגנב והדליף רישומי מס של טראמפ
צללית. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

האיש שגנב והדליף את רישומי המס של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ושל אלפי אחרים נידון לחמש שנות מאסר.

צ'ארלס ליטלג'ון, בן 38, הודה באשמה בסעיף אחד של גניבת החזרי מס הכנסה. הוא גנב את החזרי המס של טראמפ יחד עם נתוני המס של אלפי אנשים עשירים ביותר במדינה, בזמן שעבד בחברת ייעוץ עם חוזים עם מס הכנסה.

ליטלג'ון הדליף את המידע לשני ערוצי חדשות ומחק את המסמכים מהמחשב הנייד שלו לפני שהחזיר אותו וניסה להעלים ראיות על ידי מחיקת מקומות שבהם הוא אחסן את המידע בתחילה.

השופטת אנה רייס הדגישה את חומרת הפשע, ואמרה מספר פעמים שזה מסתכם בהתקפה נגד ארה"ב והבסיס המשפטי שלה.

"מה שעשית בתקיפת הנשיא המכהן של ארצות הברית היה התקפה על הדמוקרטיה החוקתית שלנו", אמר רייס. "אנחנו מדברים על מישהו שביצע את השוד הגדול ביותר בהיסטוריה של מס הכנסה".

השופטת השוותה את מעשיו של ליטלג'ון לאלה של התקפת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, וציינה כי "הפעולות שלך היו גם איום על הדמוקרטיה שלנו".

"זה יוצר את אותו פחד ש-6 בינואר גורם", הוסיפה רייס.

התובעים אמרו כי ליטלג'ון עשה מאמצים רבים כדי לגנוב את רישומי המס, תוך ניצול פרצות במערכת, הורדת נתונים לאייפוד של אפל והעלאת המידע לאתר פרטי שהוא מחק מאוחר יותר.

רייס גם מתחה ביקורת על החלטת משרד המשפטים להאשים רק בסעיף אחד את ליטלג'ון.

"העובדה שהוא עשה מה שהוא עשה והוא עומד עם סעיף פשע אחד, אין לי מילים עליה", אמרה השופטת. התובעים טענו שהסעיף האחד מכסה את שלל הגניבות וההדלפות של ליטלג'ון.

"עיתונות חופשית ומעורבות ציבורית בתקשורת הם קריטיים לכל דמוקרטיה בריאה, אך גניבה והדלפה של מידע מס פרטי ואישי מונעת מאנשים את ההגנה המשפטית על הנתונים הרגישים ביותר שלהם", כתבו התובעים שהמליצו לגזור על ליטלג'ון לכל היותר חמש שנות מאסר.

"פעלתי מתוך אמונה מוטעית כנה", אמר ליטלג'ון בבית המשפט ביום שני.

ליטלג'ון הוסיף כי הוא היה מודע להשלכות הפוטנציאליות של מעשיו וידע שיום אחד יהיה כאן, בבית המשפט הפדרלי, להתמודד עם ההשלכות הללו.

דונלד טראמפ ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד