ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
התבלבלו במל"טים

ארה"ב לא הצליחה למנוע את התקיפה בירדן עקב טעות בזיהוי

המל"ט שפגע בחיילי ארה"ב בירדן זוהה בטעות כמל"ט אמריקאי. מל"ט האויב התקרב ליעדו באותו זמן שגם מל"ט אמריקאי חזר לבסיס. מל"ט האויב שוגר מעיראק על ידי מיליציה בתמיכת טהראן, כך אמרו גורמים אמריקאים

ארה"ב לא הצליחה למנוע את התקיפה בירדן עקב טעות בזיהוי
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

ארה"ב לא הצליחה למנוע את המתקפה הקטלנית על מוצב צבאי אמריקאי בירדן, מל"ט אויב התקרב ליעדו באותו זמן שגם מל"ט אמריקאי חזר לבסיס, כך אמרו גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

חזרת המל"ט האמריקאי הובילה לבלבול מסוים בשאלה האם המל"ט הנכנס היה ידידותי או אויב, כך אמרו גורמים רשמיים.

מל"ט האויב שוגר מעיראק על ידי מיליציה בתמיכת טהראן, כך אמרו גורמים אמריקאים. המוצב, מגדל 22, נמצא בירדן, בסמוך לגבולות עיראק וסוריה.

גורם הגנה אמריקאי אמר ביום שני כי ארה"ב טרם מצאה עדות עד כה לכך שאיראן ניהלה את המתקפה, שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקאים ונפצעו עשרות אחרים. המל"ט פגע במגורים של החיילים, וגרם להרוגים.

הנשיא ביידן אמר שארה"ב תגיב. ארה"ב שוקלת תקיפות נגד מיליציות בעיראק ובסוריה, כמו גם בתוך איראן, כך אמרו גורמים הרשמיים. תקיפה על אדמת איראן נראתה כאופציה פחות סבירה, אמרו גורמים אמריקאים.

שון בל, אנליסט צבאי, אמר לרשת סקיי ניוז, כי הירדנים סירבו לאפשר לארה"ב להקים בסיסים על אדמת ירדן, אבל ארה"ב כן עורכת אימונים צבאיים לכוחות ירדניים, ולפני שלוש שנים הם חתמו על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני המעניק לארה"ב גישה בלתי מוגבלת למתקני צבא ירדניים.

ארה"ב נמצאת באזור לתקוף מחבלי דאעש ולמנוע את צמיחתן של קבוצות מיליטנטיות. התבססות כוחות ארה"ב במדינה היא נושא רגיש מאוד עבור הירדנים. העובדה שירדן טענה בתחילה שהבסיס האמריקני היה בעצם בסוריה ולא בירדן, משקף את הרגישות הזו.

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ארה"ב עדיין פועלת כדי לקבוע מי אחראי למתקפה, אך הוא מאמין שהמבצעים קיבלו תמיכה מארגון קטאיב חיזבאללה בעיראק.

הנשיא ביידן יגיב "בזמן ובאופן שיבחר" ו"בצורה מאוד תוצאתית", אמר קירבי בראיון ל-CNN.

"אנחנו לא רוצים לראות את ההתקפות האלה נמשכות. ואנחנו רוצים להבהיר שהם לא מקובלים. אנחנו גם רוצים להבהיר שאנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגן על החיילים שלנו, המתקנים שלנו, האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו באזור", אמר קירבי. "אבל אנחנו לא מחפשים מלחמה עם איראן. אנחנו לא מחפשים סכסוך רחב יותר במזרח התיכון".

איראן הכחישה כל קשר למתקפת המל"ט. דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, כינה את כל האשמות על מעורבות איראן "האשמות חסרות בסיס" שנועדו לגרור את ארה"ב למלחמה במזרח התיכון. "האחריות להשלכות על האשמות נגד איראן מוטלת על מי שמעלה טענות חסרות בסיס כאלה", אמר כנעני לכתבים בטהראן.

ארצות הברית איראן ירדן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד