כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אכזריות החמאס

הרופא משחזר: "היא הייתה קשורה למיטה באזיקונים"

"הקשישה סיפרה ש'חיילים דוברי ערבית' אזקו אותה, השאירו בקבוק מים קטן ואמרו לה להיות בשקט". ד"ר אורן תמרי משחזר בראיון את המחזה אליו נחשף בתוך חאן יונס. קשישה עזתית כפותה למיטה במשך ימים 

הרופא משחזר: "היא הייתה קשורה למיטה באזיקונים"
טיפול בקשישה בעזה צילום: מתוך כאן 11

בין אם מדובר בשימוש בבתי החולים, או ירי מבתי ספר ובתי אזרחים בעזה - ככל שנמשכת הלחימה ברצועה, הולך ומתבהר האופן הנרחב בו משתמשים מחבלים באוכלוסייה האזרחית למטרותיהם. בריאיון למאיה ראכלין ב'כאן 11' סיפר ד"ר אורן תמרי, רופא בגדוד 6655, על קשישה עזתית שטיפל בה בחאן יונס: "היא הייתה קשורה למיטה באזיקונים, לדבריה במשך יומיים".

תמרי סיפר כי כוחות צה"ל זיהו את הקשישה בחאן יונס בבית נטוש ואמר: "השאירו אותה שם כדי שניכנס לבית ממולכד. המחבלים משתמשים באנשים חסרי ישע, עם מוגבלות שכלית או פיזית, כפיתיונות". הוא הוסיף: "הקשישה סיפרה ש'חיילים דוברי ערבית' אזקו אותה, השאירו בקבוק מים קטן ואמרו לה להיות בשקט".

ד"ר תמרי מגיש אוכל לקשישה. מתוך 'כאן 11'.

עוד בנושא:

החיילים בעזה נדהמו: קשישה כפותה על מיטה

גם סרן במיל' דור אברהם, ששימש כמתורגמן, סיפר לפני ימים אחדים על הפעולה שהשתתף בה, שהחלה כמבצע הומניטרי לחילוץ זוג קשישים ונגמרה בפינוי נוסף של אישה וילדים. הוא אמר בריאיון ב'כאן 11': "העזתים שעזרנו לפנות סיפרו שהיו כל מיני גורמים שמנעו מהם להתפנות וביקשו מהם להישאר בבית".

"אני מכיר עוד כמה 'חוויות' נוספות של חיילים וקצינים שנתקלו בסיטואציות האלה", אמר אברהם והוסיף: "אני יכול להגיד ב-100% שכולם טופלו ברמה ובצד ההומניטרי הטוב ביותר. אני שמח שזה הצבא שלנו ושאנחנו מתנהגים אחרת, ושיצא לנו לעשות את הפעילות הזו - זו פעילות הומניטרית מדרגה ראשונה".

חמאס מלחמת חרבות ברזל חאן יונס קשישה חיילים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד