כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חשש מפגיעה במבוטחי קופות החולים עם כניסת הרפורמה

יו"ר וועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי קרא "לדאוג לכך שלמבוטחים תהיה כתובת ייעודית במשרד הבריאות, אליה ניתן יהיה לפנות במקרים חריגים כאשר לא ניתן מענה מספק על ידי קופות החולים – כבר עם תחילת יישום הרפורמה"

חשש מפגיעה במבוטחי קופות החולים עם כניסת הרפורמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ועדת הבריאות של הכנסת, דנה היום בהיערכות משרד הבריאות וקופות החולים להעברת האחריות לאביזרי שיקום וניידות - ממשרד הבריאות לקופות החולים. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי מש"ס הזהיר כי "הרפורמה בעניין לא הגיעה לאישור הוועדה, והצעד הזה איננו תקין. לא נשאר רק מפקחים על עבודת המשרד". הוא הזהיר עוד כי בפועל, הספקים מתקשים לעמוד בזמני ההספקה ועל משרד הבריאות לדאוג לכך שהרפורמה תיכנס לתוקף באופן המיטבי ביותר תוך ראיית טובת המבוטחים בראש ובראשונה.

משריקי דרש כי המשרד יעדכן בתוך חודש את הוועדה כיצד הוא והקופות יבטיחו כי השירות שיינתן למטופלים לא ייפגע בעקבות הרפורמה ובדגש על מעבר בין ספקים ובמעבר בין קופות. בנוסף, הוא שב וקרא למשרד להמשיך ולשתף את ארגוני הנכים בתהליך יישום הרפורמה. הוועדה ביקשה מהמשרד לבחון לאילו סוגי מכשירים יכול להתאים הליך של ליסינג, לבחון את הרחבת היצע המכשירים, ולדאוג לכך שלמבוטחים תהיה כתובת ייעודית במשרד, אליה ניתן יהיה לפנות במקרים חריגים כאשר לא ניתן מענה מספק על ידי קופות החולים – כבר עם תחילת יישום הרפורמה.

צחי קלר, נציג היחידה למכשיר שיקום וניידות במשרד הבריאות, הדגיש את מטרות הרפורמה המוצעת, תוך קיצור מנגנוני השירות ובלי לפגוע באיכות השירות. כאשר קופות החולים הם נותנות השירותים – וכל הפרטים יהיו אצלה, והמשרד יישאר המפקח בלבד. ירון סחר, ראש אגף השיקום במשרד, הוסיף כי מראש הוגדר שהשירותים אשר יישארו בידי משרד הבריאות – תוכנן להיות זמני בלבד. נכון רפואית שכל רצף הטיפול יהיה במקום אחד.

נציגי איגוד לשכות המסחר, הדגישו כי הם ספקים של משרד הבריאות, והזהירו כי העברת תחום השיקום לקופות החולים נכפה על העוסקים בתחום וברוב המקרים גם על המטופלים, ללא מעורבות מצדם או מצד ארגוני הנכים. "השינוי הצפוי אינו

מהווה בשורה מקצועית או התייעלות כלשהי בעבודתנו המסורה. מהפכה זו תפגע קשות ביכולתנו לעסוק בתחום ובטיב השירות ואיכות המוצרים שיקבלו המטופלים".

ח"כ אימאן חט'יב-יאסין (רע"מ) הזהירה מזמן המתנה ממושך לכסא פשוט לנכה למקלחת, ואת ההשתתפות העצמית שהמטופל צריך להוסיף, טטיאנה מזרסקי (יש עתיד) ביקשה להחריג כיסאות ממונעים לילדים, והביעה חשש כי המעבר לקופות החולים תצמצם את התחרות ביניהן, וגם אושר שקלים (הליכוד) הצטרף לחשש זה.

דורון יהודה, יו"ר ארגון נפגעי הפוליו, הזהיר מהעברת האחריות לנפגעי תאונות עבודה ממשרד העבודה למשרד הבריאות, אך במשרד הבריאות הכחישו זאת.

 

משה שדה, מנכ"ל כללית הנדסה רפואית, חברת-בת של כללית, המרכזת עבורה את הטיפול בנושא, סיפר כי עד עתה יצאו 11 מכרזים ועד מועד ההעברה ב-1 באפריל, יהיו להערכתו מוכנים לכל. הוא הבטיח תנאי סף קשוחים לספקים, תוך הבטחת רמת איכות למכשירים ולזמינותם וכן לעמידתם בזמני ההספקה. לדבריו, ועדת איכות, בראשה עומד גם הפיזיותראפיסט הראשי של הקופה, בודקת את רמת המכשירים שהספקים מציעים.

משרד הבריאות ועדת הבריאות קופות חולים קופות החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד