כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בהזמנת יו"ר בית הנבחרים

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יצא לביקור מדיני בארה"ב

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ימריא בשבוע הבא לביקור מדיני בארה"ב בו הוא עתיד להיפגש עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג׳ונסון. יו"ר הכנסת הזמין לביקורו המדיני את אביה של אמילי הנד בת ה-9 אשר שוחררה משבי חמאס; צביקה ואפרת מור, הוריו של איתן מור אשר עדיין נמצא בשבי; עלי אלזיאדנה, שאחייניו אעישה ובליאל שוחררו אך אחיו יוסף ואחיינו חמזה נותרו בשבי חמאס; וכן חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יצא לביקור מדיני בארה"ב
אמיר אוחנה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מהכנסת לקפיטול: יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה יבקר בארה"ב לאחר שהוזמן ע״י יו״ר בית הנבחרים האמריקאי, מייק ג׳ונסון. השניים צפויים להיפגש בקונגרס ביום שלישי, ה-6 בפברואר. במסגרת הביקור המדיני צפוי היו״ר אוחנה לקיים פגישות מדיניות עם בכירים בקונגרס ומחוצה לו, הנהגת אייפא"ק, ארגונים יהודיים וכן לשאת דברים בכנס של איגוד הפרלמנטים הבינלאומי במטה האו"ם.

כאמור, למשלחתו של יו״ר הכנסת צפויים להצטרף: תומאס הנד מקיבוץ בארי אשר בתו נחטפה בשבעה באוקטובר בידי חמאס, ושבה לישראל במסגרת המתווה לשחרור החטופים; צביקה ואפרת מור, הוריו של איתן מור, אשר עבד כמאבטח במסיבת "הנובה" ממנה נחטף ומאז עדיין מוחזק בשבי חמאס; ועלי אלזיאדנה מרהט, שאחיו יוסף וילדיו עאישה, חמזה ובילאל נחטפו ממקום עבודתם ברפת של קיבוץ חולית. בילאל ועאישה שוחררו במסגרת המתווה, אך יוסף וחמזה נותרו בשבי חמאס.

כמו כן, המשלחת הפרלמנטרית שתצא מהכנסת אל גבעת הקפיטול תימנה חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), חה"כ אפרת רייטן (העבודה) וחה"כ עידן רול (יש עתיד).

בכנסת ציינו כי הזמנתו של יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה לארה״ב על-ידי יו״ר הקונגרס האמריקאי מייק ג׳ונסון בתקופת מלחמה, משקפת בראש ובראשונה את עוצמת המחוייבות ועומק השותפות הקיימת בין המדינות. עוד הדגישו בכנסת כי מטרת ביקורה של המשלחת המצטרפת ליו״ר הכנסת הנה לבסס את האקלים הפרלמנטרי, המדיני וההסברתי בקרב מחוקקים וקובעי מדיניות בארה״ב למען מטרות המלחמה: מיטוט היכולות הצבאיות והמדיניות של חמאס והחזרת כל החטופים.

הכנסת אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד