כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זו הסיבה

החברה מבית שמש תספוג קנס כספי של למעלה ממיליון ש"ח

המשרד להגנת הסביבה הטיל שני עיצומים כספיים על חברת תעשיות כימיות תפזול מבית שמש בסכום כולל של 1,544,512 ₪ | העיצומים הוטלו בגין הפרות של היתרי רעלים ואירוע חומרים מסוכנים

החברה מבית שמש תספוג קנס כספי של למעלה ממיליון ש"ח
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

סמנכ״ל בכיר לאכיפה של המשרד להגנת הסביבה יצחק בן דוד (בנדה) הטיל שני עיצומים כספיים על חברת תעשיות כימיות תפזול מבית שמש בסכום כולל של 1,544,512 ₪ בגין הפרות של היתרי הרעלים וליקויים בטיפול באירוע חומרים מסוכנים.

חברת תעשיות כימיות תפזול עוסקת בייצור חומרי הדברה וממוקמת באזור התעשייה של בית שמש. החברה מנהלת מפעל לייצור חומרי ההדברה ומחסן לאחסון החומרים ומחזיקה בהיתרי רעלים מטעם המשרד להגנת הסביבה כחוק.

בסיור פיקוח שקיים מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה במחסן החברה, עלו הפרות שונות של היתר הרעלים שלא כדרישות המשרד והחוק. בהפרות: תקלות באופן האחסון של החומרים המסוכנים, שילוט ואחסנה לקויים ופריקה וטעינה שלא כהוראות ההיתר. 

בסיור נוסף במפעל הייצור של החברה עלו הפרות של היתר רעלים נוסף של החברה החל על המפעל. ההפרות כללו אחסון לא בטיחותי של רעלים, ליקויים בשילוט חומרים מסוכנים וחוסר באישורים ובמסמכים הנדרשים לאחזקת חומרים מסוכנים. לכן פתח המחוז בהליך אכיפה נגד החברה.

ההפרות חזרו על עצמן הן במפעל הייצור הן במחסן גם לאחר קיום שימוע לחברה. הפרות אלו כללו, בין השאר, פיזור חומרים מסוכנים על רצפת המפעל באופן המְסכן את עובדי המפעל והציבור, אחסנה לקויה ושילוט לא תקין, ליקויים ברצפת המחסן שנמצאה סדוקה ולא אטומה ועוד. 

בפברואר 2021 אירע אירוע חומרים מסוכנים במפעל אשר גרם לשפך של חומר מסוכן בשטח המפעל ולזליגה לתעלת ניקוז ציבורית. ואולם החברה לא דיווחה למשרד על האירוע כנדרש בהיתר הרעלים ולא הגישה במועד דוח תחקיר לאירוע לפי הוראות תנאי היתר הרעלים.

בעקבות האירועים ובתום הליך אכיפה שניהל מחוז ירושלים מול המפעל, הטיל המשרד עיצום כספי על החברה בסכום של 965,320 ₪ עקב ההפרות במפעל הייצור, והטיל עיצום כספי נוסף בסכום של 579,192 ₪ בשל ההפרות במחסן החברה, לפי חוק החומרים המסוכנים.

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה שוני גולדברגר אמר: "החברה התרשלה באופן השמירה והאחזקה של החומרים המסוכנים שברשותה והובילה לאירוע חומרים מסוכנים שעלול היה להוביל לפגיעה בציבור. לא נאפשר הפרות של דרישות המשרד בהיתרי הרעלים שנועדו למנוע אירועי חומרים מסוכנים ולשמור על בריאות הציבור והסביבה".

 

עיצום כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד