ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בורח מאחריות

נתניהו מתנער מאחריות למחדל: "זה אולי נכון לגבי אנשים, לא לגביי"

נתניהו נשאל בריאיון על הקונספציה הישראלית לפני 7 באוקטובר, ונמנע מלקיחת אחריות: "זה אולי נכון לגבי כמה אנשים - אבל לא לגביי". לגבי השמדת חמאס אמר: "לא הגענו להסכמה בציבור הישראלי להשמיד את חמאס, ולא היה קונצנזוס בינלאומי"

נתניהו מתנער מאחריות למחדל: "זה אולי נכון לגבי אנשים, לא לגביי"
ראש הממשלה נתניהו צילום: לע"מ

ראש הממשלה נתניהו התראיין בערוץ TalkTV הבריטי, העיתונאי הבריטי דאגלס מאריי שאל על הקונספציה הישראלית לגבי חמאס. בתגובה, הסביר ראש הממשלה שלא יכול היה לפעול נגד חמאס, וטען שלא היה חלק מאותה קונספציה.

נתניהו השיב כי "זה אולי נכון לגבי כמה אנשים - אבל לא נכון לגביי. אני מאמין שאנחנו לא יכולים להגיע לעסקאות חמאס. קראתי להם דאעש לפני שנים, וכשהם השתלטו על עזה אמרתי שזה חמאסטן, שהאנשים האלה יתקפו אותנו, הזהרתי שהם ישגרו רקטות. אך התייחסו לזה בביטול כשעזבנו את עזה".

ראש הממשלה הסביר מדוע לא פעל למיטוט חמאס במשך שנות שלטונו: "לא יכולנו להגיע לקונצנזוס מקומי על פתרון מקיף לבעיה של חמאס, אף אחד בציבור הישראלי לא היה מסכים להיכנס ולהשמיד את חמאס, לעבור בעזה לאורכה ולרוחבה ולהשמיד אותו. גם לא היה לנו את הקונצנזוס הבינלאומי. אף אחד לא היה מבין למה אנחנו עושים את זה. התנאים האלה התקיימו כעת בגלל המתקפה הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר".

נתניהו הוסיף: "אבל אני חושב שזה השתנה עכשיו, כשיש לנו הסכמה רחבה בציבור הישראלי להשיג ניצחון מוחלט".

נתניהו נשאל על אחריותו ל-7 באוקטובר, והשיב כי "לממשלה יש אחריות ומשימה להגן על האנשים בעוטף, ונכשלנו בזה. כולנו נצטרך לענות על שאלות בסיום המלחמה. יהיו חקירות ובחינות של מה היה שגוי, ויהיו לקיחות אחריות - אבל אני לא מתרכז בזה עכשיו, אלא בלהשיג ניצחון".
בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד