כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשל תקלה

עשרות מאושפזים קיבלו תרופות שגויות בבתי חולים

נטילת תרופות השגויות בידי מטופלים ששוחררו מאשפוז בשבועות האחרונים עשויה לגרום לנזקים רפואיים. ההערכה: התקלה אירעה במרבית בתי החולים בארץ

עשרות מאושפזים קיבלו תרופות שגויות בבתי חולים
אילוסטרציה צילום: unsplash

עשרות חולים ששוחררו מבתי חולים קיבלו רשימת תרופות שגויה במכתב שחרורם בשל תקלה במערכת הרשומות הרפואיות של משרד הבריאות – "קמיליון", כך מסר היום (שלישי) גורמים במשרד הבריאות.

קטי דור דיווחה בכאן 11 כי נטילת התרופות השגויות על ידי המטופלים עשויה לגרום לנזק ולסיבוכים רפואיים. עם זאת, במשרד הבריאות טרם ידועים מה היקף התקלה, אולם ההערכה היא שהתקלה במערכת הרשומות "קמיליון" אירעה במרבית בתי החולים בארץ. כמו כן, התקלה דווחה לפני כ-10 ימים, אך מקור התקלה נעצר על ידי החברה שמספקת את שירותי תוכנת הרשומות הרפואיות.

גורמים במשרד הבריאות ממליצים לכל מי שהתאשפז בחודשיים האחרונים לבדוק את ההמלצות לטיפול התרופתי מול הרופא המטפל, ובמידה וקיבלו תרופות חדשות יש לוודא שהן אכן התרופות הנכונות. מבית החולים רמב"ם נמסר עקב התקלה: "בית החולים אינו עושה שימוש במערכת 'קמיליון', אלא במערכת אחרת, עצמאית, שפותחה ברמב"ם. לכן, התרעת משרד הבריאות אינה רלוונטית למטופלי רמב"ם".

ממשרד הבריאות נמסר: תקלה חריגה במערכת מחשובית המשמשת מספר בתי חולים (קמיליון). בעקבות התקלה, שהיקפה ומשמעותה נבחנים כעת, נרשמה ברשומה רפואית של חלק מהמאושפזים רשימת תרופות קבועות לא נכונה. היקף הליקוי נמצא בבדיקה וידווח לציבור עם היוודעו. משרד הבריאות בוחן ובודק ויעדכן את הציבור ככל ויהיה צורך.

 

משרד הבריאות תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד