א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נערכים לשלבים הבאים

מצרים דורשת מישראל: הוכיחו שיש מנהרות להברחת חטופים לשטחנו

במצרים התייחסו לאפשרות שעלתה לפיה ישראל תשתלט על ציר פילדלפי ואמרו כי "לא יהיה שינוי בפעולות המצומצמות של ישראל". יחד עם זאת ביקשה מצרים מישראל להוכיח את הטענות להימצאותן של מנהרות שמהן עלולים להבריח חטופים למצרים

מצרים דורשת מישראל: הוכיחו שיש מנהרות להברחת חטופים לשטחנו
איתור פירי המנהרות צילום: דובר צה"ל

העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח היום כי ישראל הודיעה למצרים שלא יהיה שינוי בפעולות המצומצמות שהיא מבצעת בציר פילדלפי, והתיאום הביטחוני בעניין ימשך, כך דווח ב"חדשות 12".

הבהרה ישראל זו הגיעה לאור דרישת מצרים מבכירים ישראלים להוכיח את הטענות לפיהן יש מנהרות שמחברות בין הצד הפלסטיני של ציר פילדלפי לצד המצרי, אשר באמצעותן עשויים להיות מוברחים חטופים.

מקורות מצריים אמרו שבישראל הדגישו את "הצורך להדק את השליטה ברצועה ולא לאפשר לאף אחד לצאת ללא תיאום איתם".

בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דווח באותו עניין הבוקר כי במצרים נערכים כבר לתנועה של צה"ל לעבר ציר פילדלפי, בשל "הצורך לנקוט משנה זהירות ולא להיגרר לעימות ישיר עם ישראל".

מקורות מצריים אמרו: "ההערכות הרשמיות במצרים מדגישות כי יש לבחון היטב את המהלך, על מנת שהמצב לא יגלוש להסלמה נוספת ומתיחות שמאיימת לפוצץ את המצב באזור".

בשבוע שעבר דיאא' רשוואן, מנהל לשכת ההסברה הממשלתית במצרים, אמר כי כל מהלך ישראלי לכיבוש ציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה יוביל לאיום חמור ורציני על היחסים בין ישראל למצרים.

על פי הדיווח ב"כאן 11", גורמים ישראלים רשמיים הודיעו למצרים כי הם מתכננים מבצע צבאי באזור ציר פילדלפי, המשמש חיץ בין רצועת עזה לחצי האי סיני. אף על פי שלא נאמר מתי מבצע שכזה ייצא אל הפועל, אם בכלל, הוא ידרוש סילוק גורמים פלסטיניים רשמיים מאזור הגבול והחלפתם בכוחות ישראלים.

שליטה ישראלית באזור תאפשר לחסום טוב יותר את מנהרות חמאס, שחוצות בין סיני לרצועת עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווח, ואמר כי "לא נסיים את המלחמה בלי לסגור את הפרצה בציר פילדלפי".

חמאס עזה מצרים מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד