כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהכפר הערבי חזרה ליהדות

הצעירה שהתאסלמה שבה ליהדות: "צעד קטן שלי לזכות עם ישראל"

נ' התייתמה מאביה בגיל צעיר ונקלעה למצוקה עד של"ע נישאה לערבי • לאחר החתונה הבינה לצערה לאן הכניסה את עצמה אך הפחד הנורא לברוח מנע ממנה לעשות מעשה • לאחר לידת ביתה הבכורה קיבלה החלטה לברוח ויהי מה, ביד לאחים כמובן נרתמו לעזרתה ובמצבע הרואי היא חולצה מהכפר • השבוע היא עברה טקס 'השבה ליהדות' בהתרגשות גדולה

הצעירה שהתאסלמה שבה ליהדות: "צעד קטן שלי לזכות עם ישראל"
"צעד קטן בשביל עם ישראל". פסק בית הדין על 'ההשבה ליהדות' צילום: יד לאחים

נ' נולדה וגדלה באחד היישובים הגדולים ביו"ש ובגיל צעיר התייתמה מאביה. בשל כך, כבת בכורה נאלצה נ' להיות לאמה לעזר וערבי שעבד באגף התחזוקה ביישוב זיהה את מצוקתה, למגינת ליבה של האם האלמנה שניסתה למנוע את הצעד הרה האסון שהתהווה מול עיניה.

הערבי פיזר הבטחות על עתיד טוב שמצפה לה תוך שהוא מעניק מתנות יקרות לרוב ונ', שלא ראתה את עתידה בחיים הקשים אליהם נקלעה הלכה שבי אחר הבטחותיו, התאסלמה והתחתנה עימו בבית דין שרעי.

אחרי החתונה, הגיעה נ' לביתו שבכפר וגילתה באחת עד כמה עמוק הפח שאליו נפלה: בבית בעלה הערבי, בכפר סמוך לשכם היא מצאה את אשתו המוסלמית ואת ששת ילדיו... כאילו לא די בכך, הבית, כך התברר, היה מנותק ממים זורמים והוא היה ללא תנאים מינימליים. "זה היה לחזור 200 שנה לאחור" היא שיחזרה מאוחר יותר לעובדת הסוציאלית של יד לאחים.

בו בזמן החליטו האישה המוסלמית וילדיה להראות לה את נחת זרועם. הם כינו אותה "יהודייה מסריחה", הבטיחו כי יהרגו אותה ואת בני משפחתה היהודים ועשו הכל כדי להזכיר לה מידי יום כי היא אינה רצויה.

נ' ההמומה נקלעה למצב ביש אך החשש לחייה גבר על הרצון לברוח. כשנ' ילדה את בתה הבכורה היא קיבלה החלטה לברוח ויהי מה. "לא אוכל לגדל את בתי במקום כזה" אמרה לעצמה. היא אזרה אומץ ויצרה לראשונה קשר עם אמה. האם אובדת העצות, שכבר הייתה בקשר עם יד לאחים קפצה משמחה כשקיבלה את הטלפון וקישרה מיידית בינה לבין עו"ס של הארגון שכבר הכירה ממנה את פרטי הסיפור.

החילוץ התרחש יומיים אחר כך. נ' ביקשה לקחת את הפעוטה לפתיחת תיק ב'טיפת חלב' ביישוב היהודי הקרוב בו עבד הבעל הערבי. רגע אחרי שהוריד אותה במקום, בדרכו לעבודתו, הגיח רכב החילוץ של יד לאחים והשתיים הועלו עליו במהירות והוסעו לדירת מבטחים. כצעד להגברת בטיחותה, כמה ימים לאחר מכן פנתה נ' לתחנת המשטרה הסמוכה והגישה תלונה כנגד בעלה ורישיון הכניסה שלו לישראל נשלל בו במקום.

בשבוע האחרון הגיעה נ' לבית הדין בירושלים וערכה בו טקס מרגש של 'השבה ליהדות' "המלחמה דרבנה אותי לחזור ליהדות" אמרה לדיינים "הרגשתי שכל רגע שאני לא עושה את הצעד הזה אני פועלת נגד העם שלנו. היה ברור לי שאני צריכה לעשות את ההקרבה הקטנה הזאת לטובת עם ישראל".

אחרי ששמעו מהעו"ס שליוותה אותה על המצוות שקיבלה על עצמה ועל שיעורי התורה בהם היא משתתפת, הדיינים שהתרשמו מרצונה הכן של נ' לחזור לעם ישראל אישרו את הליך השיבה ליהדות.

ביד לאחים אומרים: "בשל המצב הביטחוני עוד ועוד נשמות חוזרות לאלוקי ישראל בימים אלו. ברור לנו ששיבתה ליהדות של נ' הוא צעד גדול שעושה רעש גדול בשמיים ושומר על עם ישראל ואנשי כוחות הביטחון".

 

יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד