כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בישיבה המיוחדת

השר מרגי: "למה אנחנו צריכים להסביר את זה שאנחנו מגנים על עצמנו"

שר הרווחה יעקב מרגי בנאום תקיף כנגד הצביעות של מדינות העולם בישיבה המיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי בכנסת. "אני לא אותו אדם אחרי ה-7 לאוקטובר, יש לי חשבון נוקב עם העולם שבכלל אנחנו נדרשים לתת הסברים ולהתנצל על זה שאנחנו מגנים על עצמנו", אמר

השר מרגי: "למה אנחנו צריכים להסביר את זה שאנחנו מגנים על עצמנו"
השר מרגי בוועדה צילום: נעם משוקוביץ דוברות הכנסת

שר הרווחה יעקב מרגי השתתף היום בישיבה המיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי 2024 בסימן "שורדי השואה לאור מלחמת 'חרבות ברזל' - ממשבר לצמיחה", שהתקיימה בוועדה המיוחדת לטיפול בשורדי השואה בראשות ח"כ מירב כהן.

בישיבה השתתפו שורדי שואה שבני משפחתם נחטפו ומוחזקים בשבי חמאס וכן שורדי שואה מעוטף עזה שסיפרו על הטראומה הכפולה והזיכרונות הקשים בעקבות אירועי השביעי לאוקטובר.

כמו כן, השתתפו בישיבה שגרירי המדינות: רוסיה, יוון, לטביה ורומניה ונציגים משגרירויות הולנד, פולין, אסטוניה, צרפת, צ'כיה, בלארס וקזאחסטאן.

השר מרגי נשא נאום תקיף כנגד הצביעות של מדינות העולם ואמר: "שורדי השואה, נציגי השגרירויות, אורחים נכבדים. בפרשת זכור אנחנו מצווים: "זכור את אשר עשה לך עמלק מתחת השמיים לא תשכח" לכאורה אם כתוב "זכור", למה נכתב אח"כ עוד פעם ציווי "לא תשכח"? אני רוצה לומר בצורה קטגורית: אני לא אותו אדם אחרי ה-7 לאוקטובר, אני איש של ממסד, אני איש של אמונה, של אמון, חשבתי שאני חי בעולם נאור, בכל נאומיי בימי הזיכרון לשואה ולחללי צה"ל אני תמיד אומר: "לא עוד". את החשבון הפנימי שלנו בתוך מדינת ישראל אנחנו נעשה, ונעשה חשבון נוקב. אבל יש לי גם חשבון נוקב עם העולם שבכלל אנחנו נדרשים לתת הסברים. חשבנו שהעולם עבר כברת דרך אחרי השואה, אבל לצערי הרב העולם הולך בכיוון הפוך – מרכין ראש לטרור, נכנע לטרור ולמדינות שממנות טרור בעבור אינטרסים, בעבור נזיד עדשים. אני בוש ונכלם שאני שייך לאנושות הזאת, ליקום הזה".

עוד הוסיף השר מרגי: "אחרי ה-7 לאוקטובר אם מישהו חשב והיה לו ספק כלשהו, שישמע את הסיפורים הטריים מה-7 לאוקטובר. אין מה להשוות בין השואה ל-7 באוקטובר, אבל אני לא מתפלא שצילי וונקרט (שורדת שואה, סבתו של עומר וונקרט שנמצא בשבי החמאס) אומרת "זו השואה השניה שלי", זה לא דומה לאותה שואה, אבל זו שואה! אנחנו נדרשים לתת הסברים ולהתנצל על זה שאנחנו מגנים על עצמנו? אומרים עולם "נאור" אני לא חי בעולם נאור!".

לסיום אמר השר מרגי: "אני מודה לכל הניצולים והניצולות שהגיעו וסיפרו את הסיפור האישי שלהם, אני חושב שזו צוואה לחיים, צוואה לאנושות! מה לעשות? אנחנו עם הנבחר, ככה אנחנו מאמינים, כנראה נבחרנו כדי להיות המגן האנושי של העולם האכזר הזה. גם יום השואה הבינלאומי לא היה מובן מאליו, מדינת ישראל היתה צריכה לעבוד קשה כדי שהאו"ם יקבל את ההחלטה לציין את היום הזה. זה הערכים שאנחנו נקנה ונמשיך להקנות לעולם כדי שבעזרת ה' העולם הזה יהיה עולם נאור".

יעקב מרגי חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד