כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אבל בכפר

'הכנר החסידי' הלך לעולמו לאחר ייסורים

ר' שמואל קטן ע"ה נלקח לבית עולמו לאחר ייסורים קשים ומרים ל"ע והותיר אחריו דור ישרים מבורך. בניו משמשים כשלוחי הרבי בארצות הברית ובקנדה

'הכנר החסידי' הלך לעולמו לאחר ייסורים
הרה''ח ר' שמואל קטן ע''ה צילום: חב"דפיה

מכפר חב"ד מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של ר' שמואל קטן שהיה כנר חסידי, מכפר חב"ד אשר נמנה על צוות הפעילים שהופיעו בקיבוצים ברחבי הארץ במסגרת ערבי חב"ד.

המנוח נולד בכ"א חשוון ת"ש, לאביו ר' יוסף ולאמו מרת לאה ביוגוסלביה. בימי הזעם בשנות ילדותו ברח יחד עם אביו ליערות וכך ניצלו בס"ד. בהיותו כבן שמונה עלה עם משפחתו לארץ הקודש, ולמד כימיה ב'טכניון' שבחיפה, ובמקביל למד מוזיקה ונגינה בכינור.

התקרב לחסידות על המשפיע המפורסם ר' משה וובר מירושלים. בהגיעו לפרקו נשא את מרת מנוחה רחל, בת ר' שאול רסקין. גם לאחר שהתקרב לחסידות חב"ד, לא זנח את קרבתו לעולם המוזיקלי והיה מנגן בהתוועדויות בישיבה, וכן בהרכבים שונים של ערבי חב"ד שם היה מנגן בכינור. 

בשנים האחרונות נחלש ושב לגור בכפר חב"ד לאחר שמספר שנים התגורר בשכונת הר נוף שבירושלים. הותיר אחריו משפחה עניפה. בניו: יעקב זכריה -  מנהל רוחני בישיבת תומכי תמימים אלעד, שלמה - משלוחי הרבי בפלורידה, מנחם מענדל קטן ויחיאל מיכל רפאל - שלוחי הרבי בעיר בופאלו, ר' חיים בן ציון קטן - שליח הרבי בטורונטו שבקנדה.

בעבר סיפר לעלון 'הסיפור שלי' על אירוע מרגש שאירע כאשר נסע להיות במחיצת הרבי מלובביץ' בו אמר לרבי כי הוא מבקש רשות לנגן בכינור. "הרבי הביט עלי לרגע במבט חודר ואמר, "טוב מאד, בבקשה". הוצאתי את הכינור, ונעמדתי על שולחן סמוך מאד לרבי. אחרי התייעצות קצרה אמרו לי לנגן את הניגון "עסן עסט זיך" – ניגון המבטא כמיהה וגעגועים של הנשמה לאלוקות, ומדבר על הקלות שבה אנו משקיעים בצרכי הגוף הגשמיים כמו אכילה, שתייה שינה וכדומה, לעומת הקושי שחשים כשבאים לעניינים של עבודת ה', לימוד תורה ותפילה". 

יהי זכרו ברוך.

מודעת האבל שפורסמה

 

הלוויה כפר חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד