ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חוששים מתגובה

המיליציות משעות את הפעילות נגד כוחות אמריקנים

גדודי חיזבאללה העיראקי, הודיעו על השעיית הפעילות הצבאית נגד הכוחות האמריקניים המוצבים באזור. זאת בשל האיום האמריקני כלפיהם בתגובה להרג שלושה חיילים אמריקנים בגבול ירדן-סוריה

לוחם מיליציה
לוחם מיליציה צילום: דוברות החות'ים

גדודי חיזבאללה העיראקי, מיליציה פרו איראנית, הודיעו היום על השעיית הפעילות הצבאית והביטחונית נגד הכוחות האמריקניים המוצבים באזור. זאת בשל האיום האמריקני כלפיהם בתגובה להרג שלושה חיילים אמריקנים שנהרגו במתקפת כטב"ם בגבול ירדן-סוריה. גורמים בממשל האמריקני אישרו כי קאטיב חיזבאללה עמדו מאחורי התקיפה, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, השעיית הפעילות נובעת "על מנת שלא להביך את ממשלת עיראק", והם ציינו כי "ימשיכו להגן על העם הפלסטיני בעזה בדרכים אחרות". עוד נכתב בהודעה מטעם מנהיגם, אבו חוסיין אל-חמידאווי, כי הם ממליצים לפעילים בשורותיהם "להגן על עצמם באופן פסיבי (זמני) במידה ותתבצע כל תוקפנות אמריקנית נגדם".

על פי הדיווח, במחנה הפרו איראני ובאיראן עצמה לא היו מודעים לאופן הפעילות של גדודי חיזבאללה העיראקי, ורבים אף התנגדו להסלמה נגד הכוחות האמריקנים בסוריה ובעיראק; וזאת בניסיון להרחיק את איראן מהתקיפה הקטלנית בגבול ירדן-סוריה.

דובר משרד החוץ האמריקני הגיב להודעת קאטיב חיזבאללה: "כל ארגון שפועל נגד כוחות אמריקנים יישא באחריות למעשיו. ארצות הברית הייתה שמחה לראות את ממשלת עיראק נוקטת בפעולות נוספות להגנה על הכוחות שבשטחה, אך ארצות הברית פועלת גם באופן עצמאי להגנה עליה".

 

איראן ארצות הברית ירדן עיראק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד