ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ה"מלאך" שנלחם ונהרג

חברו של הגיבור שנפל: "היה קם בשבתות ב-4:30 כדי ללמוד תורה"

אמיתי רויטמן, חברו של יובל ניר שנפל בעזה, סיפר על האובדן הגדול של איש צנוע - שהותיר אחריו חמישה ילדים. "יש לנו הזדמנות להיות בחוד החנית של ישראל, למי אכפת מהציונים?"

חברו של הגיבור שנפל: "היה קם בשבתות ב-4:30 כדי ללמוד תורה"
יובל ניר הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

אמיתי רויטמן, חברו הטוב של רס"ב במיל' יובל ניר הי"ד שנפל אתמול בקרב בעזה, שוחח היום עם אריה גולן בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב' - וסיפר על האובדן של חברו ללימודי התורה בחברותא. יובל, בן 43 מכפר עציון, אשר הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים - כשהקטן בהם עוד לא חגג שנה.

ניר ורויטמן רקמו קשר קרוב דרך לימודי תורה משותפים מדי בוקר: "במשך כמה שנים היינו נפגשים לחברותא כל יום ב-5:20 בבית הכנסת. בימי שבת, כשכולנו ישנו עד מאוחר, הוא היה מתעורר כבר ב-4:30 ללמוד תורה. הוא היה מגיע באיחור לתפילה ואומר: 'קמתי מאוחר', אבל אני ידעתי את האמת, הוא היה איש צנוע מאוד". 

רויטמן סיפר כי ניר, יליד קיבוץ מגדל עוז, היה אדם מיוחד במינו: "יובל היה באמת מלאך. יש לנו הרבה אבידות במלחמה הזאת, אבל כאן יש לנו אובדן ממש גדול", סיפר. "הוא אחד האנשים היחידים שאין לו אויבים - אין אנשים שכועסים על יובל. הוא עבד על המידות שלו כל הזמן, זה היה המוטו שלו. אני יודע שעכשיו הוא כועס עליי שאני מדבר עליו, כי הוא איש צנוע ששונא מחמאות". 

ניר ראה במלחמה זכות - ולא חובה: "הוא כל הזמן הרגיע אותי, "אל תדאג, אנחנו חזקים מאוד", הוא פרגן לכולם, אבל התפלא כשהיו סטודנטים ביחידה שרצו פתאום לחזור לסמסטר. הוא אמר: 'אני לא מבין אותם, יש לנו הזדמנות להיות בחוד החנית של ישראל, למי אכפת מהציונים? אני הולך לשם בשמחה, זו שליחות - אני שם הכול בצד'". 

"אתמול ישבנו כמה חבר'ה, כשקיבלנו את הבשורה על יובל, וחשבנו מה הוא היה אומר, הוא בטח היה מגיע ואומר: 'אני מבין שקצת קשה, אבל קדימה - יש מלחמה, תתקדמו - עם ישראל צריך לנצח. אל תבזבזו את הזמן על דיבורים עליי, בואו נתקדם וננצח".

רס"ב יובל ניר, תושב כפר עציון, נפל אתמול (שלישי) בקרב בדרום רצועת עזה. ניר, בן 43, לוחם בגדוד הסיור 6646, עוצבת שועלי מרום (646), הותיר אחריו את רעייתו אילה וחמישה ילדים: אלון, שחר, עופרי, יגל ורועי, ואת הוריו, עמוס ולצי ניר ממגדל עוז.

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד