כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בריאיון לתקשורת האמריקנית

ראש ממשלת קטאר: "נורמליזציה עם ישראל? רק אם נראה אופק לעם הפלשתיני"

ראש ממשלת קטאר התייחס למגעים לעסקת חטופים ואמר: "הגענו על הסכמות בנקודות ההתחלה ומכאן ניתן להמשיך, אך יש עוד זמן". עוד הוסיף: "התהליך נמצא רק בתחילתו ויש לכך עוד זמן"

ראש ממשלת קטאר: "נורמליזציה עם ישראל? רק אם נראה אופק לעם הפלשתיני"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן אל ת'אני, התראיין לרשת פוקס ניוז ודיבר בין היתר על המגעים לעסקת חטופים נוספת עליהם מדווח לאחרונה, ועל האפשרות לנורמליזציה בין מדינתו לבין ישראל.

לפי "ישראל היום", ראש הממשלה אמר: "אני חושב שהגענו להסכמה עם הישראלים על נקודת התחלה ממנה ניתן יהיה להמשיך. התהליך נמצא רק בתחילתו ויש לכך עוד זמן".

עוד הוסיף: "המספרים של החטופים עדיין לא הוגדרו ולא הוסכמו. מחפשים לפתור את הבעיות ולמנוע הדרדרות של המצב. צריך להחזיר את החטופים לביתם ולדאוג שמצב כזה לא יקרה שנית. זה יפתר רק בדרך פוליטית ולא בדרך צבאית. אני מגנה את טבח חמאס ב-7 באוקטובר".

ראש הממשלה הקטארי התייחס אף לשאלת היום שאחרי בעזה ואמר כי "צריך לתת לעם הפלשתיני לבחור מי ינהיג אותו". על אפשרות לנורמליזציה עם ישראל הוסיף: "היו מגעים בעבר, אם נראה אופק לעם הפלשתיני נוכל להגיע לנורמליזציה עם ישראל".

על היחסים עם איראן סיפר: "אנחנו בקשר תמידי עם האיראנים כדי להוריד את המתחים באזור ולא להגביר אותם. האם האמריקנים צריכים לתקוף באיראן בחזרה? זה יהיה מקובל, אך צריך למצוא פתרונות דפלומטיים".

קטאר מלחמת חרבות ברזל חמאס פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד