י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות התקנה לא נכונה

היצרנית האמריקאית תזמן כמעט 2 מיליון מכוניות לריקול

פורד תזמן 1,889,110 בעלי פורד אקספלורר לריקול. בעקבות התקנה לא נכונה חלקי הפלסטיק שמחזיקים את כיסוי הקורה במקומו לא הודקו כראוי למקומם, מה שעלול לגרום לכיסוי הקורה להשתחרר ממקומו

היצרנית האמריקאית תזמן כמעט 2 מיליון מכוניות לריקול
קרוב ל-2 מיליון פורד אקספלורר נקראים לריקול בשל החשש מקורה A רופפת צילום: פורד

פורד האמריקאית תזמן כמעט 1.9 מיליון רכבים לריקול, כך מתפרסם בארצות הברית. לפי הפרסומים, פורד תזמן 1,889,110 בעלי פורד אקספלורר לריקול בהוראת ה-NHTSA, הסוכנות הפדראלית האחראית על בטיחות בדרכים.

האקספלורר הוא רכב הכביש שטח הגדול של פורד והוא זכה לפופולאריות ניכרת בארצות הברית וגם בישראל. לפי ה-NHTSA, הריקול נוגע לדיפון שמותקן על קורה A של הרכב. קורה A היא הקורה ש"מחברת" בין גוף הרכב ובין הגג - ויש לה גם תפקיד בטיחותי חשוב בזמן תאונה.

לפי הודעת ה-NHTSA, בעקבות התקנה לא נכונה חלקי הפלסטיק שמחזיקים את כיסוי הקורה במקומו לא הודקו כראוי למקומם, מה שעלול לגרום לכיסוי הקורה להשתחרר ממקומו. הכוונה במקרה הזה היא לכיסוי הקורה החיצוני ולא הכיסוי שמותקן בתוך תא הנוסעים של האקספלורר.

לפי הפרסומים בארצות הברית, פורד חקרה את הנושא בשנת 2018 אך הודיעה כי תדירות המקרים בהם אכן הקורה השתחררה אינה גבוהה. בתחילת השנה שעברה ה-NHTSA פתח בחקירה עצמאית – ובעקבותיה הוחלט על ביצוע הריקול באקספלורר שיוצרו בין 2011 ל-2019.

לפי הפרסומים בארצות הברית, פורד כבר ביצעה 14,377 תיקונים לקורות האלה במסגרת האחריות של בעלי הרכבים.

 

ארצות הברית ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד