ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"לא ראינו כדבר הזה"

טענות בעזה: המצרים גובים 5,000 דולרים על כל משאית סיוע שנכנסת לרצועה

לאחרונה עלה החשש בקרב גורמים בטחונים כי החיילים המצרים עלולים להבריח גם בכירי חמאס שמעוניינים להימלט מהרצועה וכן חטופים

טענות בעזה: המצרים גובים 5,000 דולרים על כל משאית סיוע שנכנסת לרצועה
מעבר כרם שלום צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ארגון צדקה עזתי טוען כי חברה המקורבת למנגנוני הביטחון המצריים גובה 5,000 דולרים על כל משאית סיוע שנכנסת לרצועת עזה. גורמים בכירים בארגון הצדקה טענו אל מול דרישת השוחד: "עבדנו ברחבי העולם בעתות משבר, לא ראינו כדבר הזה". 

גורמים ביטחוניים בכירים סוברים כי במהלך השנים האחרונות חמאס הצליח להבריח ממצרים את רוב אמצעי הלחימה בתמורה לשוחד לחיילי משמר הגבול המצריים. החשש מתגבר אל מול הסכנה הפוטנציאלית שבהברחתם של חטופים, כמו גם בכירי חמאס אל מחוץ לתחומי הרצועה. בשל כך ישראל ביקשה להגביר את נוכחותה על גבי ציר פילדלפי כדי למנוע הברחות מסוג זה.

בהמשך לדרישה הישראלית, דווח כי המצרים מתנגדים לפעולה ישראלית קרקעית באזור רפיח וטענו כי לא הוברחו אמצעי לחימה דרך מעבר רפיח. דובר לשכת ההסברה המצרית, דיאא' רשוואן, אמר כי "כל טענה שלפיה מתבצעות פעולות הברחה דרך משאיות סיוע וסחורות, שעוברות ממצרים לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, היא שטות מעוררת גיחוך. מצרים מכבדת את המחויבות הבינלאומית שלה ומסוגלת להגן על האינטרסים ועל הריבונות של ארצה וגבולותיה. השקרים של ישראל הם ניסיון ליצור לגיטימציה לכיבוש ציר פילדלפי או מסדרון סאלח א-דין ברצועת עזה.

מצרים הרסה יותר מ־1500 מנהרות וחיזקה בבטון את החומה של הגבול עם רצועת עזה, המשתרע לאורך 14 קילומטרים", לאורך השנים. הוא הוסיף כי ארצו "נקטה בצעדים משמעותיים כדי להשמיד לחלוטין את המנהרות על ידי יצירת אזור חיץ של חמישה קילומטרים מרפיח המצרית ועד לגבול עם עזה. מצרים סבלה מאוד מהמנהרות במהלך העימות עם קבוצות טרור בסיני שנמשך מיוני 2013 ועד 2020. מפתיע שישראל מדברת באופן לא מוסמך על טענות להברחת נשק ממצרים לעזה. ישראל מאשימה את מצרים ללא כל ראיה".

מצרים עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד