כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פחד בצפון

הצבא מוציא חיילים מגבול לבנון: "איך אני אמור להאמין להם שיעצרו את כוחות רדואן?"

בצה"ל החליטו לצמצם את מספרם של החיילים הלוחמים שהוצבו ביישובים צמודי הגדר בגבול עם לבנון | דובר צה"ל: "אין שינוי בסדרי הכוחות ביישובים"

הצבא מוציא חיילים מגבול לבנון: "איך אני אמור להאמין להם שיעצרו את כוחות רדואן?"
חיילים בגבול לבנון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בצה"ל מצמצמים את מספר החיילים הלוחמים שהוצבו ביישובים הצמודים לגבול לבנון ויישארו בהם כוחות צבא מועטים, כך מדווח העיתונאי יאיר קראוס בYnet. לפי הדיווח, מעתה את היישובים יחזיקו כעת חברי כיתות הכוננות המקומיות שיידרשו לתת מענה מיידי לאירועי חדירה ותקריות ביטחוניות בתוך היישובים, עד שכוחות הצבא יגיעו אליהם.

בכיתות הכוננות המקומיות אומרים כי עוד מאז חודש נובמבר האחרון, בצבא מצמצמים את מספר החיילים שהוצבו ביישובים הסמוכים לגדר הגבול עם לבנון. מפקד בכיתת כוננות בגזרה המזרחית של גבול לבנון אמר בשיחה עם האתר כי "מבטיחים לנו כל הזמן שיגנו וישמרו עלינו אחרי המלחמה, אבל לא דמיינו שכבר בזמן שהיא מתרחשת ישאירו אותנו פה ביישובים בסיטואציה כזאת. אם הצבא לא יהיה פה, אף אחד לא יהיה פה. איך אני אמור להאמין להם שיהיה מי שייתן מענה ויעצור את כוחות רדואן בזמן?".

חבר כיתת כוננות אחרת, מהגזרה המערבית בגבול עם לבנון, אמר לYnet כי "כיתות הכוננות לא יכולות להחזיק את הגזרה, הם יכולים במקרה הטוב לסייע לכוחות. צריך פה את מאות הלוחמים שהיו כאן בתוך היישובים שלנו. אנחנו תלויים בהחלטה של האוייב. בהיערכות שלו, צה"ל כבר לא מסוגל לדעתי לייצר את העצירה למתקפת חיזבאללה"

במענה לטענות הללו גורמים בצבא טוענים כי הוחלט להוציא רק את החיילים שלא נמצא להם פתרון מגורים ראוי והם ישנים בתוך דירות ובמתקנים של היישובים. בשל כך הצבא החליט כי החיילים הללו יועברו למקומות ארעיים אחרים שאותם יקים צה"ל עבורם מחוץ ליישובים, כאשר במהלך היום ישהו בשטח היישובים במטרה לתת מענה הגנתי.

מדובר צה"ל נמסר: "אין שינוי בסדרי הכוחות ביישובים אלא באופן היערכותם במרחב להגנה. צה"ל לא מפרט אודות אופן היערכות הכוחות מטעמי ביטחון מידע ועל מנת לא למסור מידע לאויב. מחלקות ההגנה בכלל יישובי פיקוד הצפון מגויסות וימשיכו להיות חלק בלתי נפרד ממאמץ ההגנה על הישובים והמרחב".

גבול לבנון חיזבאללה צה"ל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד