כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האינפלציה מתעוררת

ענקית המזון החליטה להעלות מחירים; אלו המוצרים שיתייקרו

לגל עליות המחירים מצטרפת גם חברת יוניליוור | לפני כשנה החליטה החברה להעלות מחירים, ספגה ביקורת חריפה והוחרמה על ידי רשתות השיווק

ענקית המזון החליטה להעלות מחירים; אלו המוצרים שיתייקרו
סופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ענקית המזון יוניליוור פנתה לרשתות השיווק ודרשה עליית מחירים, כך מפרסמת מעיין פרתי ב"חדשות 12". יוניליוור היא היצרנית של דגני הבוקר תלמה ובהם כריות וקורנפלקס, של שוקולד קליק ושל מוצרי ניקיון וכביסה כגון בדין, דאב, פינוק ועוד. על פי הודעת החברה בכוונתה להעלות את מחיר הגלידות וחטיפי השוקולד קליק ב 9% בממוצע. התייקרות זו באה לאחר שרק בתחילת יולי האחרון החברה העלתה את מחיריה.

לפני כשנה העלתה מחירים וספגה ביקורת חריפה מהציבור ואף הוחרמה על ידי רשתות השיווק. באותו מהלך הפסידה יוניליוור עשרות מיליונים. בעקבות החרמת רשתות השיווק, התגלה מחסורי בחלק ממוצריה של יוניליוור ברשתות למשך חודשים ארוכים. ברקע הדברים, נוסף על גל העלאות המחירים, ישנו חשש של בנק ישראל מפני התפרצות של רכישות שהיו בהמתנה עד כה שיבואו עם סיום השלב הנוכחי במלחמה, כפי שאירע בסוף מגפת הקורונה ובכך גורמים לעליית מחירים.

לאחרונה נערך בוועדת הכספים דיון בנושא "עליית המחירים וגל ההתייקרויות במשק". במהלך הדיון אמרה מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיות ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה כי משרדה לא אומר שהמחירים ירדו. "יש פער גדול בין מדינת ישראל למדינות הOECD של כ-20-30% פער ארוך שנים שאנו מכירים לרעת ישראל ולכן משרד הכלכלה מבצע פעולות.

משרד הכלכלה ביחד עם יחידות הסמך חוקקו 100 מיליון ש"ח עיצומים ביישום חסימת יבוא מקביל. יש מאמץ שלנו למנוע את הנושא של מחיר לא הוגן בחירום. אנו מבצעים ניתור מחירים גבוה ושיטתי, מניתי את הרשימה כדי שלא יחשבו שמשרד הכלכלה מזלזל במצב, נהפוך הוא. הנתונים מראים כי מתחילת המלחמה הייתה עליה של כ-3% על פני 3000 מוצרים, שכאשר משווים אותו לאשתקד ליציאה מהחגים בשנה שעברה יש פער של נקודת אחוז אחת שאפשר להסביר אותה ע"י היבטים לוגיסטיים של המלחמה", אמרה.

העלאת מחירים התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד