כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצורך בהיערכות

הפרשן על מלחמה עם חיזבאללה: "לא מבהילים את הציבור"

יוסי יהושוע ('ידיעות אחרונות') על ההיערכות לקראת מלחמה אפשרות בגבול הצפוני • הוסיף: "לאורך השנים קיבלו החלטה שלא מבהילים את הציבור"

הפרשן על מלחמה עם חיזבאללה: "לא מבהילים את הציבור"
תקיפה של חיזבאללה בראש הנקרה צילום: חיזבאללה

עם התגברות המתיחות בגבול הצפוני חוסר המוכנות של צפון הארץ לקראת מלחמה אפשרית מול חיזבאללה בולט יותר ויותר. ליאת רון ויוסי יהושוע ('ידיעות אחרונות') דנו על כך ברדיו צפון 104.5fm.

"אתמול פירסמתי את הדילמה שיש לצמרת פיקוד העורף יחד עם צמרת צה"ל, מה לעשות - האם לצאת בקמפיין שהוא קמפיין המוכנות בכל הארץ", אמר והדגיש: "צריכים להבין שמלחמה מול חיזבאללה משמעותה רקטות וטילים כבדים על תל אביב ואף דרומה מכך. היתרון להגביר את המוכנות, החיסרון שאחד אתה לכאורה יוצר פניקה. ראינו למשל בסופ"ש האחרון פרסומים בלבנון על כך שאוטוטו ישראל יוצאת למלחמה, כמובן שזה פייק, לא מודיעים, זה דברים שסוגרים מראש ואז יוצאים, לא משהו שמודלף לתקשורת".

עוד טען כי "החשש הוא שכאשר אתה למשל תקבל החלטה כזו או אחרת לגבי העלאת המוכנות, הצד השני גם ישנה את רמת המוכנות שלו והדריכות שלו. אני חושב שלמשל, ועל זה כתבתי, אני חשבתי שנכון לתווך את הסיפור של איום הצפון בעשור האחרון, ממש לא עכשיו. אם היו מדברים חוץ מבתוכנית שלך על האיומים אז אני חושב שהמיגון של הצפון לא היה בחסר כזה גדול, המכשול בצפון היה אחרת ואנשים היו מבינים מה עומד בפני ממ"ד ומה לא. אבל לא עשו את זה, כי לאורך השנים קיבלו החלטה שלא מבהילים את הציבור".

חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד