י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עשוי להתמודד בבחירות

זלנסקי מתכנן להדיח את הרמטכ"ל האוקראיני

נשיא אוקראינה זלנסקי ביקש מהגנרל ולרי זלוז'ני להתפטר, ולאחר שנענה בסירוב הוא מתכנן לפטר אותו בעצמו. ברקע: כוונת הרמטכ"ל להתמודד במירוץ לנשיאות אוקראינה

זלנסקי מתכנן להדיח את הרמטכ"ל האוקראיני
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

דיווח ב"פייננשל טיימס": נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מעוניין להדיח את רמטכ"ל צבא אוקראינה ולרי זלוז'ני מתפקידו ברקע המתיחות בין השניים.

ב"ווינט" דווח כי זלנסקי ביקש בתחילת השבוע מזלוז'ני להתפטר, אבל זה סירב. למרות זאת הוא מתכנן להדיח אותו. המתיחות בין השניים גברה בעקבות כישלון מתקפת הנגד שניסתה אוקראינה ליזום בקיץ האחרון.

לאחרונה מדווח כי הרמטכ"ל האוקראיני מעוניין להתמודד בבחירות לנשיאות המדינה, זאת כאשר הוא נחשב לדמות הפופלרית ביותר אחרי זלנסקי בשל תפקידו החשוב במערכה נגד רוסיה.

בתוך כך, השבוע חשף שירות הביטחון האוקראיני פרשת שחיתות במסגרתה חברת נשק אוקראינית יזמה עסקה דרך גורמים במשרד ההגנה בקייב בשווי 40 מיליון דולר, תמורת 100 אלף פגזים לצורך המלחמה נגד רוסיה. הפגזים לא סופקו מעולם.

באוקראינה היו אמורים להעביר את הכספים לעסק בחו"ל, כדי שזה ישלח את התחמושת לצבא האוקראיני. התחמושת מעולם לא הועברה, ועשרות המיליונים הועברו לחשבונות שונים באוקראינה ובמדינות הבלקן.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד