כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במליאת הכנסת

השר החרדי בנאום מרגש: "חיילי המילואים עזבו את שגרת יומם"

השר יואב בן צור נאם במליאת הכנסת למען חיילי המילואים. "מאות אלפי חיילי מילואים עזבו את מקום עבודתם, משפחתם ושגרת יומם ויצאו באומץ לב, בתעוזה ובגבורה, לחזית הקרב", אמר

השר החרדי בנאום מרגש: "חיילי המילואים עזבו את שגרת יומם"
השר יואב בן צור במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר העבודה יואב בן צור נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת למען משרתי המילואים ואמר: "מפרוץ מלחמת חרבות ברזל בשביעי לאוקטובר, מאות אלפי חיילי מילואים עזבו את מקום עבודתם, משפחתם ושגרת יומם ויצאו באומץ לב, בתעוזה ובגבורה, לחזית הקרב, להילחם באויב, להשיב את החטופים ארצה, לשמור על גבולות המדינה ולבצר את ביטחונה של ישראל.

כבר למעלה ממאה ימים שמיטב בנינו ובנותינו, גיבורי העוז ואצילי הרוח נלחמים בגבולות ישראל וברצועת עזה. בסמטאות הצפופות והחשוכות בבית חאנון, במנהרות המסוכנות בחאן יונס, מול אויבנו, מקדשי המוות, מאדירי ההרג, ההרס והחורבן ימ"ש. מערך משרתי המילואים הוכיח את עצמו כעמוד השדרה המרכזי והעוצמתי בביטחונה של ישראל.

בזכות פעילותם ההרואית של מערך משרתי המילואים בשדה הקרב, רציפות השגרה במשק נשמרה בעת המלחמה".

השר בן צור הוסיף: "בזכות הקרבתם העצומה למען ביטחונה של ישראל, הכלכלה יציבה ובטוחה גם בעת הזו. תופעת פיטורי חיילי המילואים אשר חזרו משדה הקרב ונחשפו בתחקיר של העיתונאית ענת לב אדלר בעיתון ידיעות אחרונות, מדירה שינה מעיני ומכאיבה לי עד מאוד, כעם המוסרי ביותר בעולם, ציפיתי שכלל המעסיקים יקבלו אותם בהערכה והוקרה, בדמעות של אושר ושמחה ולא במכתבי פיטורים.

חוק חיילים משוחררים תש"ט 1949 אוסר על פיטורי חייל המשרת במילואים ששירת במילואים לפחות יומיים ברציפות במהלך כל תקופת השירות במילואים ועד ל-30 ימים מסיום שירות המילואים ללא היתר מאת ועדת התעסוקה במשרד הביטחון, במהלך תקופה זו גם לא ניתן לתת הודעה מוקדמת לפיטורים.

עובד שפוטר בתקופת שירות המילואים או במהלך 30 הימים מיום סיום המילואים ללא היתר, הפיטורים בטלים והעובד רשאי לפנות לוועדת התעסוקה במשרד הביטחון ולתבוע את המעסיק בפני ועדת התעסוקה במשרד הביטחון.

ועדת התעסוקה רשאית לפסוק לעובד פיצוי בגובה עד 5 פעמים משכרו החודשי. כמו כן העובד רשאי לפנות בתלונה למינהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה. למשרד העבודה הסמכות להטיל עיצומים כספיים בגובה של 39,770 ש"ח לכל הפרה או להגיש כתב אישום בגין עבירה זו".

"חשוב לציין", הוסיף הר בן צור ואמר, "מאבק צודק זה הינו למען משרתי המילואים שנאבקו בשבילנו תוך יצירת איזון מול צרכי המעסיקים והמשק.

לצערי אנחנו לא מבינים את גודל ההקרבה שדור הניצחון הקריבו בעת הזו, למען עמנו, למען מדינתנו, אין עוד צבא בכל העולם שאנשים יוצאים לחזית מול מחבלי גרילה, אכזריים, בחירוף נפש ממש. כשר העבודה אני מבטיח, לעולם לא אתן לפגיעה בזכויות חיילי המילואים ופיטורים שלא כחוק ממקום עבודתם.

אתם הדגל והסמל של העם היהודי, לעולם לא תעמדו לבד, אעמוד לימינכם כחומה בצורה לשמור על זכויותיכם בכדי שתוכלו לפרנס את משפחתכם בכבוד.

אני קורא מכאן למעסיקים, תכבדו אותם, תוקירו את אלה שעזבו את בני משפחתם מאחור ונלחמים בחורף הגשום ובקור העז, למען כולנו, למען נוכל לגדל את ילדנו בשלווה ובשלום.

אני קורא לכל משרת במילואים שפוטר במהלך התקופה המוגנת מפיטורים ללא היתר, לפנות בתלונה למינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה במשרד העבודה ונאכוף את הנושא בהליכים כנגד מפירי חוק בזכויות העובדים.

גם חיילי מילואים שפוטרו לאחר שלושים יום מעת שירותם במילואים ויש זיקה ברורה בין שירותם במילואים לפיטורים שיפנו אלינו נבדוק ונטפל בנושא, הנחיתי את הנהלת המשרד לשים בראש סדר העדיפויות את הטיפול במשרתי המילואים.

לצד הנצחת מורשתם וזכרם של יקירנו הי"ד שנפלו במערכה, שומה עלינו לעמוד לימינם של החיים, של אלו שראו את המראות הקשים והמזעזעים, הריחו את ריח המוות הקשה מנשוא, והביטו בעיניהם הארורות של בני השטן.

בימים אלו אני מבטיח לקדם את המסלול המהיר ביותר עבור משרתי המילואים, אמש הגענו להסכמה בשיתוף פעולה ובשיח והבנה עם המעסיקים להעביר בהסכם קיבוצי להרחיב את תקופת ההגנה, מ-30 יום ל-60 יום. כולי תקווה שהתופעה הפסולה תיעלם מן העולם.

אני מבקש להודות לחבריי למשכן ובראשם ידידי ח"כ ינון אזולאי שנרתמו יחד למאבק החשוב והצודק מאין כמוהו שאני מנהל למען משרתי המילואים, היקרים לליבי, ללב של כולנו", כך בן צור.

מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד