א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מכה לאוניברסיטה הנחשבת

התורם הגדול ביותר של הרווארד עוצר את המימון

המיליארדר קן גריפין שהזרים מאות מיליונים לאוניברסיטת הרווארד במהלך השנים הודיע כי יפסיק במימון. "אני לא מעוניין לתמוך במוסד אלא אם יבוצעו בו שינויים משמעותיים", אמר

התורם הגדול ביותר של הרווארד עוצר את המימון
בניין האוניברסיטה צילום: Pixabay

המיליארדר קן גריפין, אחד האנשים העשירים בעולם, החליט לעצור את תרומותיו לאוניברסיטת הרווארד - זאת אחרי שתרם לה מעל 500 מיליון דולר לאורך השנים, כך דווח ב"חדשות 12".

בכנס במיאמי ביום שלישי אמר גריפין: "אני לא מעוניין לתמוך במוסד אלא אם כן יבוצעו בו שינויים משמעותיים". עוד הדגיש שהאוניברסיטה חייבת להבהיר שהיא "תחזור למלא את תפקידה כמי שמחנכת צעירים וצעירות אמריקאים להיות מנהיגים ופותרי בעיות".

נזכיר כי לפני מספר שבועות הודיעה ד"ר קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת היוקרה הרווארד, כי היא מתפטרת מתפקידה - זאת לאחר האישומים שהוטחו בה ברשתות החברתיות על פסקאות שלמות שהיא העתיקה ללא ציון הקרדיט הראוי במהלך הכנת עבודת הדוקטורט שלה.

בנוסף, בשימוע שנערך על רקע המלחמה חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאות שלש האוניברסיטאות הרווארד, פנסילבניה וMIT, לגבי עמדתן על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, הן לא אמרו שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות האתית של האוניברסיטאות. ימים ספורים לאחר מכן נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, התפטרה לאור התגובה נגד עדותה בדיון בקונגרס על האנטישמיות הגואה בקמפוסים באוניברסיטאות. נשיאת אוניברסיטת הרווארד התפטרה אף היא בין היתר בשל שימוע זה.

אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד