י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוער ברמת גן

הרבנים במכתב חריף, נציג ש"ס מגיב לטענות

הגאון רבי יצחק זילברשטיין ורבני רמת גן קראו היום להצביע למפלגה החדשה: "קוראים לכל תלמידיו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בעיר, לבוא ולהצביע למפלגה זו, באשר ידוע כמה לחם מרן זצ"ל על כל ענייני התורה והשבת בארצנו הקדושה" | נציג ש"ס וסגן ראש העיר מגיב לטענות ומציג תיעודים מישיבות המועצה: "גניבת דעת הציבור שהפכה להיות גם גניבת דעת הרבנים" | כל הפרטים

הרבנים במכתב חריף, נציג ש"ס מגיב לטענות
בחירות מקומיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות מחודש לבחירות המוניציפליות - והרוחות ברמת גן סוערות: הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', פרסם היום (רביעי) מכתב שבו הוא קרא לתושבי רמת גן להצביע עבור המפלגה שהקים. במכתב נאמר בין היתר כי "יש לעמוד כחומה בצורה, ולפעול למען חיזוק השבת והיהדות במרחבה הציבורי של העיר".

המכתב מגיע על רקע טענות הזרמים הדתיים והחרדים להתגברות חילולי השבת ברמת גן, הסמוכה לעיר התורה והחסידות. על רקע המצב בעיר, הקים כזכור, עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין מפלגה חדשה בשם "ר"ג באמונה", שחברה לסיעת הציונות הדתית.

הרב זילברשטיין, שמשמש כרבה של שכונת 'רמת אלחנן' בבני ברק ומתגורר למעשה בשכונת 'רמת חן' ברמת גן, עוסק רבות בנושא חילולי השבת בעיר בשנים האחרונות. לפי מקורביו, לאחר שנים שזעק על חילולי השבת וניסה בכמה דרכים לפנות אל ראש העיר המכהן כרמל שאמה הכהן, "הכריע כי הגיע העת להילחם בחילולי השבת מהבית פנימה, ולהקים מפלגה עבור הציבור הדתי והמסורתי בעיר רמת גן, מפלגה אשר תעשה את כל אשר ביכולתה למען התורה והשבת בעיר".


הגאון רבי יצחק זילברשטיין/צילום: שוקי לרר

"לצערנו, המלחמות הפוליטיות מתנקזות אל הבחירות העירוניות, וגוררות את המועמדים לראשות העיר להתהדר בחילון המרחב הציבורי של העיר, ובעיקר בדמותה הציבורית של השבת", כותב הרב זילברשטייין במכתב עליו חתומים הרב יעקב אריאל, רב העיר לשעבר; הרב שמעון בן חיים, מי שעומד בראש הרשימה החדשה והמקובל הגאון רבי דב קוק.

"מול עמדות אלו עלינו לעמוד כחומה בצורה, ולפעול למען חיזוק השבת והיהדות במרחבה הציבורי של העיר. לשם פעילות זו רצינו, רבני העיר, אחדות נרחבת ככל האפשר, של הכוחות הדתיים והמסורתיים המעוניינים בשמירה על דמותה של העיר, ואף פעלנו ונפגשנו-עם כל מי שרק היה מוכן. בסופו של דבר נוצר איחוד חלקי, אך חשוב, בין סיעת "הציונות הדתית" ו"דגל התורה" ואנחנו שמחים ומברכים על כך, ותומכים בו בפה מלא", נכתב.

עוד נאמר במכתב: "קוראים אנו בזאת בקריאה של חיבה לכל אחד ואחד מתושבי העיר, לכל מי שקדושת השבת בוערת בקרבו, וכן כל ענייני היהדות בעיר חשובים לו, לבוא ולהצביע, לסייע ולעמוד לעזר מפלגתנו "הציונות הדתית - ר"ג באמונה" אותיות טבג, אשר עומדת בנשיאותנו ודורשים אנו בה בעיקר את שמירת השבת. כמו כן קוראים אנו לכל תלמידיו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בעיר, לבוא ולהצביע למפלגה זו, באשר ידוע כמה לחם מרן זצ"ל על כל ענייני התורה והשבת בארצנו הקדושה".

המכתב.

עו"ד מנחם דויד, יו"ר סיעת ש"ס ברמת גן וסגן ראש העיר מגיב לטענות נגדו תחת הכותרת "מי באמת נלחם ברמת גן על השבת?". סגן ראש העיר אף פרסם מספר תיעודים מישיבות מועצה שהתקיימו בשנים האחרונות, בהן לטענתו טירפד הצעות שהיו מובילות להתגברות חילולי השבת בעיר.

"לאור גניבת דעת הציבור שהפכה להיות גם גניבת דעת הרבנים, התבקשתי לפעול על מנת שהציבור והרבנים ידעו מי אכן נלחם על השבת ומי רק מוציא שם רע, גונב דעת ומכשיל את הציבור ואת הרבנים", כותב דויד.

"אציין, כותב סגן ראש העיר, "כי אני נבחר הציבור שנלחם באמת על השבת ועל כך שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת - כפי שניתן להיווכח מישיבות מועצת העיר רמת גן המוסרטות והמוקלטות שאציג להלן, וכן כבוד הרב הצדיק - הרב ניסן יוסף שליט"א, שהגיע פעמיים לישיבות מועצת העיר והיה הרב היחידי שהגיע לישיבות מועצת העיר ודיבר לפני כל חברי המועצה על מנת למנוע תחבורה ציבורית בשבת".

"אדגיש", מוסיף דויד, "כי נושא השאלה האם תהיה תחבורה ציבורית בשבת או לא תהיה, עלה בשני דיונים: האחד - ביום 25.6.19 (שם טענתי את טענותיי ושם מנעתי את היכולת לערוך הצבעה). והשני- ביום 9.7.19 (שם הייתי היחיד שטען פעם נוספת, ולאחריי נאם הרב ניסן שליט"א. לאחר מכן היתה הצבעה). מעבר לכך, לא התקיימה אף ישיבה/דיון בנושא תחבורה ציבורית בשבת כי היא כבר הוכרעה בשנת 2019! כל טענה אחרת הינה שקר וכזב!!!".

הרב יצחק זילברשטיין רמת גן בחירות מקומיות 2023 בחירות מוניציפליות 2023 ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד