כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גל ההתייקרויות

אחרי "יוניליוור", עוד ענקית מזון מודיעה על העלאת מחירים

והפעם יתייקרו הרטבים, העוגיות ומוצרי השוקולד | גם חברת אוסם הודיעה כי בכוונתה להעלות את מחיריהם של שורת מוצרים | ניכר כי יצרנים ומשווקים רבים מנצלים את הקשב הציבורי המופנה לבטחון

אחרי "יוניליוור", עוד ענקית מזון מודיעה על העלאת מחירים
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גל עליות המחירים שאנו חווים בשבועות האחרונים לא פוסק למרות המלחמה וטאולי בשל הקשב הציבורי שמופנה כרגע לבעיות בטחון ולא אינפלציה. הערב (רביעי) חברת אסם מפרסמת הודעה בה היא מודיעה כי תעלה את מחיריהם של שורת מוצרים - בהם סלטים, רטבים, עוגיות ומוצרי שוקולד.

מוקדם יותר היום דווח כי ענקית המזון יוניליוור פנתה לרשתות השיווק ודרשה עליית מחירים. זאת לאחר שלפני כשנה היא ביצעה מהלך דומה, ספגה ביקורת חריפה מהציבור ואף הוחרמה על ידי רשתות השיווק. כתוצאה מההחרמות הפסידה יוניליוור עשרות מיליונים.

לאחרונה נערך בוועדת הכספים דיון בנושא "עליית המחירים וגל ההתייקרויות במשק". במהלך הדיון אמרה מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיות ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה כי משרדה לא אומר שהמחירים ירדו. "יש פער גדול בין מדינת ישראל למדינות הOECD של כ-20-30% פער ארוך שנים שאנו מכירים לרעת ישראל ולכן משרד הכלכלה מבצע פעולות.

משרד הכלכלה ביחד עם יחידות הסמך חוקקו 100 מיליון ש"ח עיצומים ביישום חסימת יבוא מקביל. יש מאמץ שלנו למנוע את הנושא של מחיר לא הוגן בחירום. אנו מבצעים ניתור מחירים גבוה ושיטתי, מניתי את הרשימה כדי שלא יחשבו שמשרד הכלכלה מזלזל במצב, נהפוך הוא. הנתונים מראים כי מתחילת המלחמה הייתה עליה של כ-3% על פני 3000 מוצרים, שכאשר משווים אותו לאשתקד ליציאה מהחגים בשנה שעברה יש פער של נקודת אחוז אחת שאפשר להסביר אותה ע"י היבטים לוגיסטיים של המלחמה", אמרה.

 

התייקרות העלאת מחירים בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד