כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האבא לא רצה לפרוץ

המופת של הצדיק רבי דב קוק: בזכות המשנה בנזיר הדלת נפרצה

ילדה נתקעה בחדר והדלת לא נפתחה, האבא ביקש מהצדיק רבי דב קוק להתפלל שהדלת תפתח ללא שייאלצו לפרוץ אותה ▪︎ מה הורה הצדיק ללמוד כדי שהדלת תפתח?

המופת של הצדיק רבי דב קוק: בזכות המשנה בנזיר הדלת נפרצה
המקובל הצדיק רבי דב קוק צילום: שוקי לרר

היום אירע מעשה מיוחד הממחיש את כוח התורה, ומעלת הצדיקים הדבוקים בתורה. היה זה כאשר ילדה קטנה כבת שלוש שיחקה עם דלת החדר, ובטעות נעלה את הדלת בלי יכולת לפתוח אותה. ההורים הלחוצים ניסו לדבר עם הילדה ולהדריכה כיצד לפתוח את הדלת ולהכניס את המפתח, אך ללא הועיל.

האבא לא רצה לפרוץ את הדלת ולשבור אותה, בצר לו פנה אל הצדיק הגאון רבי דב קוק שיברך ויתפלל עליהם שהדלת תיפתח ללא שיצטרכו לפרוץ את הדלת כששמע זאת הרב קוק, מיד אמר שיגידו לאבא ללמוד את המשנה במסכת נזיר פרק ב' משנה ב, - "אמר הדלת הזה הריני נזיר אם נפתח אני", ועיין שם ברע"ב "וכן דלת נעולה שאינה יכולה להפתח וכו'" עיי"ש). וסיים הרב שליט"א ואמר שלאחר לימוד המשנה הזו, להתפלל בזכות רבי לוי יצחק מברדיצוב, ובזכות בעל התניא רבנו שניאור זלמן מלאדי.

וכך אכן מיד קיים האבא את דברי הצדיק וישב ללמוד את המשנה, עד שהאבא סיים את המשנה, באורח פילאי פתאום הילדה "הסתדרה" והדלת נפתחה.

מצ"ב הפתק שכתב הצדיק רבי דב לאבא: "בזכות רבי לוי יצחק מברדיצוב, ורבינו שניאור זלמן, יהי רצון שתפתח הדלת. ללמוד משנה דלת זו בתחילת נזיר".

המקובל רבי דב קוק המקובל הרב דב קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד