כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היועצים מזהירים

דעות חלוקות כיצד להגיב להצעת לפיד להצטרף לממשלה

בסביבתו של לפיד טוענים כי נכון לעכשיו לא מתקיימות שיחות עם הליכוד, וכי הפרסומים בנושא נועדו לאוזניו של השר לביטחון לאומי. שר המשפטים לוין נפגש היום עם ראש הממשלה נתניהו וסבור שצריך לדון בהצעת לפיד ברצינות

דעות חלוקות כיצד להגיב להצעת לפיד להצטרף לממשלה
יאיר לפיד בראיון צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

בסביבת רה"מ הדעות חלוקות בשאלה כיצד להגיב להצעת לפיד להצטרף לממשלה. על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', שר המשפטים לוין נפגש היום עם ראש הממשלה נתניהו וסבור שצריך לדון בהצעת לפיד ברצינות ואף להציע לו אם יהיה רציני - תיק בכיר.

לעומת השר לוין, יועציו הפוליטיים של רה"מ מתנגדים נחרצות לצרוף לפיד ומזהירים: "צרוף יש עתיד יביא לפירוק הממשלה".

מנגד בכירים במפלגת יש עתיד טוענים כי הפרסומים על מגעים עם הליכוד לקראת כניסה אפשרית לממשלה נועדו להפעיל לחץ על יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר, כך דיווח מיכאל האוזר ב'הארץ'.

על פי הדיווח, בסביבתו של לפיד אמרו הערב כי נכון לעכשיו אין כל מגעים עם הליכוד, והעריכו כי ראש הממשלה נתניהו עומד מאחורי הפרסומים כדי לאותת לבן גביר שיש אלטרנטיבה לממשלה בלעדיו מחשש שיחליט לפרוש. לדברי הבכירים, הכניסה של יש עתיד לממשלה עודנה מותנית בסילוק של בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ממנה.

מ'הליכוד' נמסר: "יאיר לפיד דוחף לסיום מיידי של המלחמה, בלי ניצחון מוחלט - לא נסכים לכך".

ב'יש עתיד' הגיבו: "ראש הממשלה לשעבר לפיד, דוחף להצלת החטופים והחזרתם הביתה ולא להצלת נתניהו ושותפיו הקיצוניים. הליכוד כהרגלו התבלבל – ניצחון מוחלט זה להחזיר את החטופים אחרי מחדל היסטורי, לא להשאר בשלטון ולהיאחז בכיסא".

יריב לוין בנימין נתניהו יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד