א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קיבל איומים על חייו

בגלל תמיכה בישראל: השר הבריטי שמשרדו נשרף לא יתמודד יותר

פיגוע ההצתה בחודש שעבר במשרדו של חבר פרלמנט בריטי, היה "הקש האחרון". אימייל אחד שנשלח לאחר הפיגוע הודיע ​​לו שהוא 'סוג האנשים שראוי להצית'. חבר הפרלמנט מייק פרייר הודיע שלא יתמודד יותר לפרלמנט

בגלל תמיכה בישראל: השר הבריטי שמשרדו נשרף לא יתמודד יותר
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

שר בממשלת בריטניה אמור לפרוש מהפוליטיקה לאחר שהוא נתון למסע איומי מוות והפחדה על דעותיו הפרו-ישראליות.

שר במשרד המשפטים מייק פריר, הודיע אתמול לראש הממשלה רישי סונק כי הוא יפרוש מתפקידו בבחירות הקרובות לאחר שורה של איומים ותקריות, שהגיעו לשיא בפיגוע הצתה של משרדו בדצמבר האחרון.

השר בן ה-63 סובל יותר מעשור של הפחדה ואומר שהוא מרגיש בר מזל להיות בחיים לאחר שניצל מפיגוע טרור כשמחבל הגיע למשרדו לרצוח אותו, אך ניצל לאחר שלא היה שם באותו הזמן.

הוא ניצל בשנת 2021 לאחר שזומן לווסטמינסטר על ידי ראש הממשלה דאז בוריס ג'ונסון לשיחה, ולא הגיע למשרדו כמתוכן. "לא הרבה אנשים יכולים לומר שבוריס הציל את חייהם" הוא צחק. הוא המשיך: "מי יודע מה היה קורה? האם הוא היה תוקף אותי? אם הוא היה תוקף האם הייתי שורד?".

בראיון ל"דיילי מייל", פריר אמר שהוא לא יכול עוד לחיות בחרדה מהידיעה שהוא עלול להיות ממוקד בגלל דעותיו בכל פעם שהוא יוצא החוצה.

בעצת המשטרה הוא נאלץ ללבוש אפוד מגן בעת השתתפות באירועים ציבוריים.

פיגוע ההצתה בחודש שעבר הייתה "הקש האחרון ששבר את גב הגמל". אימייל אחד שנשלח לאחר הפיגוע הודיע ​​לו שהוא 'סוג האנשים שראוי להצית'.

פריר אינו יהודי, אך מאמין שדעותיו החיוביות על ישראל והתמיכה החזקה של הקהילה היהודית הביאו אותו למטרה של אנטישמים.

כפי שדיווחנו חבר הפרלמנט היה גם מטרה של מחבלי דאעש - המדינה האסלאמית בשנת 2022, כעת הוא מייצג אזור עם אוכלוסייה יהודית משמעותית ותומך קולני של ישראל. מאז שנבחר בשנת 2010, פריר חשף שהוא סבל מ-13 תקריות "מאוד מאיימות".

"שמו לי בקבוקי תבערה על מפתן הדלת, ופתקים על המכונית", אמר מוקדם יותר השנה. "נוסף על כך ונדליזם שגרתי, חלק מהאירועים היו מאוד מאיימים".

ב-2014 הוא התפטר מתפקידו כשר כדי להצביע נגד הצעה בלתי מחייבת של בית הנבחרים המכירה במדינה פלסטינית. "זה נושא שאני מרגיש לגביו מאוד, וזה היה הדבר הנכון לעשות עבור הבוחרים שלי", אמר אז.

 

אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד