כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תרחיש לא דמיוני

נתניהו עשוי להגיע בקרוב לדילמה דרמטית

מחדל השבעה באוקטובר ירדוף את נתניהו עד יום מותו ויהיה כאירוע המר ביותר ברזומה הפוליטי שלו, אולם הוא מסוגל לעשות מהלך דרמטי שאולי ימתיק מעט את הגלולה וישאיר ממורשתו טעם טוב בכל זאת

נתניהו עשוי להגיע בקרוב לדילמה דרמטית
בנימין נתניהו צילום: מתוך פייסבוק

הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב מפרסם פוסט ברשת X שבו הוא מציג תרחיש לא בלתי דמיוני שעשוי להציב את נתניהו בדילמה מהקשות בחייו. לדברי שגב: "לפתחו של נתניהו עשויה להגיע בקרוב דילמה דרמטית - שלום עם סעודיה והחזרת החטופים, תמורת שינוי הרכב הממשלה, צמצום ניכר של המלחמה, והבטחה מעומעמת להליך מול הפלסטינים. הוא יחטוף מהבייס, ויצטרך לקחת סיכון פוליטי ובטחוני. אבל ירוויח את מה שלדעתי הוא רוצה יותר מהכל - הישג משמעותי".

"הישג שאמנם לא ימחק את מחדל ה7.10, אבל כזה שבוודאות ימתיק את הגלולה המרה, ויצרוב בסיום אירוע חיובי במקום האפשרות שהאירוע הגדול האחרון בכהונתו ההיסטורית יהיה מלחמה קשה. זה לא דבר של מה בכך עבור בן להיסטוריון. תקראו לי קונספירטור, אבל אני מניח שגם המערכת המשפטית תדע לתת יד".

שגב מוסיף ומזכיר, "זכרו מה היה תפקידו של אהרן ברק בכמעט עסקת טיעון הקודמת, וזכרו שבין השניים ניצת שוב הקשר לקראת הדיון בהאג. סעודיה + עסקת טיעון טובה, זה דיל שגם לדעת מקורבים לנתניהו, הוא היה לוקח מחר ופורש למלדיבים".

לדבריו, "התרחיש הזה לא דמיוני, הוא חלומם של האמריקנים וגם של לא מעט מאנשי המחנה של ראש הממשלה. אבל יש לו דד-ליין, עוד חצי שנה גג להערכת הגורמים הרלוונטים. למה? כי עם טראמפ, נתניהו לא יוכל לקבל את התנאים האלה (בהנחה שעדיין יהיה ראש ממשלה עד אז). בשביל הסכם עם סעודיה צריך תמיכה נרחבת של בית הנבחרים. אתם חושבים שהדמוקרטים כאופוזיציה יצביעו בעד הסכם של טראמפ, נתניהו, ובן סלמאן? סביר מאוד שלא. ולכן, גם האיש שדחיינותו אומנותו, יצטרך להתחיל לחשוב לאן הוא מתכנס בקרוב".

"אם להסתמך על התגובה הקרה לרשת הבטחון של לפיד, נתניהו לא בדרך לתרחיש הזה". סיכם וצינן לבסוף.

יובל שגב בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל סעודיה הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד