כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מי יטפל במי

צריכים פסיכולוג? משרד הבריאות נדרש לביקוש הגובר

כדי להתמודד עם כמויות גדולות של אנשים הזקוקים לטיפול פסיכולוגי על רקע מאורעות ה-7 באוקטובר והמשך המלחמה, משרד הבריאות מוריד את הסטנדרטים למטפלים ומסתפק בבעלי תואר ראשון לפסיכולוגיה | קופות החולים תודרכו לתעדף טיפולים קצרים

צריכים פסיכולוג? משרד הבריאות נדרש לביקוש הגובר
אילוסטרציה צילום: freepik

במסמך שהפיץ משרד הבריאות לקופות החולים הוא התיר לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית להעניק טיפולים נפשיים. על פי המסמך, שפורסם ברשת ב', ההסמכה תתאפשר גם לבעלי תארים נוספים, בנוסף לפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. על פי הדרישות כיום, מטפלים צריכים להחזיק בתואר שני והתמחות או פרקטיקום בתחום.

הטיפול הנפשי שיוענק לאזרחים יהיה במסגרת תכנית של "ריבוד" מענים, לפיה קופות החולים יצטרכו להחליט מי יכול להסתפק בטיפול של בעל תואר ראשון ומי זקוק לטיפול על ידי איש מקצוע. כלומר, הטיפול שיוענקו על ידי בעלי התואר הראשון יהיו הטיפולים ה"פשוטים" יותר, שהם כ-20% מכלל המקרים.

המסר שהועבר ממשרד הבריאות לקופות החולים הוא שהטיפול שיוענק על ידי בעלי תואר ראשון יהיה צריך תחת פיקוח והשגחה ממוקדת, עם תוכנית פעולה ויעדים ברורים, אולם הניסיון מראה שמשרד הבריאות מתקשה לפקח על סטנדרטים ולאסוף נתונים בעיקר בבריאות הנפש.

ההיתר החריג מגיע בעקבות הביקוש הגובר לפסיכולוגים, כאשר רבבות מאזרחי המדינה נמצאים בחרדה, אנשים, נשים וטף בעקבות מאורעות השבעה באוקטובר, זוועות חמאס אליהן נחשפו, האזעקות, משפחות חטופים, משפחות הנופלים ופצועי המלחמה.

טיפול פסיכולוגי פסיכולוג משרד הבריאות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד