כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צער בעלי חיים

בבעלות ישראלית: 16,000 כבשים ופרות תקועים על ספינה

14,000 כבשים ו-2000 פרות תקועים על סיפונה של ספינת יצוא ישראלית לאחר שנאלצה להתרחק מתקיפות החות'ים בים האדום. בעלי החיים היו על כלי השיט מאז 5 בינואר. פקידי ממשלה ותעשייה אומרים שהם במצב בריאותי תקין

בבעלות ישראלית: 16,000 כבשים ופרות תקועים על ספינה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ספינה הנושאת כ-14,000 כבשים ו-2,000 פרות עגנה היום באוסטרליה לאחר שנטשה מסע בים האדום בגין התקפות החות'ים, אך בעלי החיים נותרו תקועים על הסיפון כשהממשלה עדיין לא החליטה אם לתת להם לרדת או לשלוח אותם חזרה לים.

בעלי החיים היו על כלי השיט מאז 5 בינואר. פקידי ממשלה ותעשייה אומרים שהם במצב בריאותי תקין, אך ארגוני בעלי חיים טוענים כי החיות במצב של עינוי.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי הספינה, MV Bahijah סטתה ממסלולה מאוסטרליה לישראל עקב איום התקיפה בים האדום, מבחינת ממשלת אוסטרליה קברניטי הספינה צריכים לחזור למקום ממנה הגיעו.

מנגד משרד החקלאות האוסטרלי אמר היום שהספינה עגנה, אך הוא עדיין שוקל פנייה של חברת באסם דבאח בע"מ מדיר אל אסד בצפון, לפרוק חלק מבעלי החיים, ולשלוח את השאר ברחבי אפריקה לישראל, מסע שיימשך כ-33 ימים.

"כלי השיט מתחדש באספקה ​​כדי להבטיח את הבריאות והרווחה השוטפת של בעלי החיים, אין כרגע פריקת בעלי חיים", נמסר ממשרד החקלאות האוסטרלי.

כל בעלי חיים שירדו מהספינה אם וכאשר. ייאלצו להיות בסגר עקב הכללים המחמירים של אוסטרליה. שני וטרינרים הגיעו לספינה ולא דיווחו על חששות משמעותיים לרווחת בעלי החיים.

"השארת צאן ובקר על הספינה בחום הקיץ הלוהט הוא עינוי בעלי חיים", אמרה הסנאטורית מהרין פארוקי, סגנית מנהיגת מפלגת הירוקים. "הממשלה כבר עשתה טעות אחת גסה כשאישרה את הנסיעה הזו דרך אזור עימות", אמרה. "שליחתם חזרה לעוד מסע ארוך זה לחלוטין לא מקובל".

אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד