כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עדכונים שוטפים

טילי נ"ט שוגרו לעבר מוצבים בחרמון | עזה: מחבלים חוסלו בהיתקלויות מטווח קצר

צה"ל תוקף בלבנון לאחר שטילי נ"ט שוגרו לעבר מוצב של הצבא בחרמון | חיל האוויר השמיד בעזה משגר טילים ארוכי טווח, מחבלים רבים חוסלו בהתקלויות מטווח קצר | דיווח: איראן מחזירה קצינים בכירים של משמרות המהפכה מסוריה מחשש לתקיפות ישראליות | עדכונים שוטפים

טילי נ"ט שוגרו לעבר מוצבים בחרמון | עזה: מחבלים חוסלו בהיתקלויות מטווח קצר
חיילים סמוך לגבול עזה צילום: חן שימל, פלאש 90

מטוס קרב השמיד במסגרת הלחימה במערב חאן יונס משגר טילים ארוכי טווח. לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים חיסלו במהלך היממה האחרונה מחבלים במרחב העיר בהיתקלויות מטווח קצר. גם בצפון נמשכת הלחימה: טילי נ"ט שוגרו משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל בחרמון. הצבא תוקף בדרום המדינה.

עדכונים שוטפים:

19:00 - דובר משרד החוץ הקטארי: "אנחנו ממתינים לתגובת חמאס על ההצעה שעלתה בפסגת פריז והועברה לישראל. היא מבוססת על הפסקת אש הומניטרית, עדיין נמשכת העבודה על כמה פרטים. שני הצדדים הסכימו על המהות, מקווים שזה יושלם בתוך כמה שבועות".

18:30 - רמטכ"ל צבא ארה"ב צ'רלס בראון שוחח אתמול בטלפון עם הרמטכ"ל הלוי והדגיש בפניו כי חשוב שישראל תגבש תכנית ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה.

18:20 - מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "לא רואים עימות כולל בין ישראל לחיזבאללה. אנחנו בקשר עם הישראלים כדי לוודא שזה לא יתפתח למלחמה בחזית נוספת".

18:05 - סמוטריץ': "קמפיין "אלימות המתנחלים" הוא שקר אנטישמי שמפיצים אויבי ישראל במטרה להכפיש את המתיישבים החלוצים ואת מפעל ההתיישבות ולפגוע בהם".

18:00 - פיקוד העורף: ניתן לפתוח את מוסדות החינוך בעוטף עזה.

17:25 -חמוש מחזיק כמה בני אדם כבני ערובה במפעל בטורקיה, כצעד מחאה נגד המלחמה בעזה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "Demiroren", שציינה כי מדובר במפעל של חברת "פרוקטר וגמבל" בצפון-מערב המדינה.

17:00 - משרד הבריאות בעזה: 118 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה בעזה. בכך מגיע מספר ההרוגים מאז החלה המלחמה ל-27,019.

16:10 - דיווח בפוליטיקו: הנשיא ביידן צפוי להוציא צו נגד מתנחלים בשטחים שחשודים באלימות נגד פלסטינים.

15:45 - מטוס קרב של צה"ל תקף לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בטיר חרפא.

15:40 - דובר משרד החוץ הקטרי ל-CNN: אנחנו פועלים להביא להפסקת אש מורחבת, בתקווה שהיא תוביל אח״כ לסיום המלחמה. על הביקורת שהם לא מפעילים מספיק לחץ על חמאס: מנוף הלחץ היחיד שיש לנו כרגע על חמאס הוא עצם התיווך שלנו. העברת הכסף לעזה נגמרה מזמן וזה נעשה בתיאום מלא עם הישראלים.

15:25 - גורם פלסטיני לרויטרס: "חמאס ככל הנראה לא יסרב להצעה שיקבל מהמתווכים, אבל לא יחתום עליה ללא ערבויות מצידה של ישראל, שתתחייב לסיים את המלחמה".

14:50 - דובר צה"ל: מחבל ניסה לדרוס לוחמי צה״ל בעת פעילות יזומה סמוך לחברון שבחטיבת יהודה לפני זמן קצר. הכוח הגיב בירי, המחבל נפגע, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. כוחות צה"ל פרוסים במרחב ואין נפגעים לכוחותינו.

14:25 - צה"ל עדכן כי זוהו שלושה שיגורים מלבנון לאזור מטולה, וכי בצבא בודקים מהם הטילים ששוגרו.

14:00 - אזעקות בקרית שמונה.

13:45 - אזעקה הופעלה במטולה.

13:10 - דיווח במצרים: משלחת חמאס הגיעה למצרים לדון במתווה להפסקת אש ושחרור החטופים.

12:50 - פגישת רה"מ נתניהו שתוכננה להיום עם יאיר לפיד, נדחתה.

12:30 - 114 עצורים פלסטינים שהוחזקו בישראל שוחררו ונכנסו לעזה, כך מסרה רשות המעברים ברצועה.

11:45 - סגנית ראש ממשלת בלגיה: "נמשיך לממן את אונר"א כי תפקידה הכרחי בתמיכה הומניטרית בעזה".

11:30 - "וול סטריט ג'ורנל": ישראל תנצור את האש ל-6 שבועות, תגדיל את הסיוע ותאפשר לעזתים לנוע גם צפונה. בתמורה ישוחררו תחילה חטופים מבוגרים, חולים וילדים, בשלב השני חיילות - ובשלב השלישי כל השאר. המחלוקת עיקרית: חמאס דורש 150 אסירים על כל חיילת (ווינט).

11:15 - עשרות משפחות שכולות מפגינים כעת בנמל אשדוד וחוסמים מעבר של משאיות סיוע לכיוון הרצועה. ח"כ צבי סוכות בין חוסמי המשאיות לעזה בנמל אשדוד.

11:00 - דיווח ברויטרס: איראן מחזירה קצינים בכירים של משמרות המהפכה מסוריה מחשש לתקיפות ישראליות .

10:05 - לפחות שני טילי נ"ט שוגרו משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל בחרמון. הצבא תוקף בדרום המדינה.

09:30 - הותר לפרסום: כתב אישום נגד מחבל שניסה להצית תחנת משטרה ותכנן לשרוף מפעל רגיש באזור מפרץ חיפה מתוך הזדהות עם ארגון הטרור חמאס.

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד