כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מדינה פלסטינית ושלום עם סעודיה

הפרשן הבכיר חושף את "דוקטרינת ביידן" למזרח התיכון

תומאס פרידמן, הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס", חשף במאמר את חזון הנשיא ביידן למזרח התיכון: קידום מדינה פלסטינית, יוזמה לשלום בין ישראל לסעודיה ו"חשיפת הבלוף של איראן"

הפרשן הבכיר חושף את "דוקטרינת ביידן" למזרח התיכון
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תומאס פרידמן, הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס", חשף במאמר שפירסם את "דוקטרינת ביידן" למזרח התיכון. פרידמן מציין שלושה מסלולים שונים שמנסה ביידן לקדם כחלק מהחזון שלו למזרח התיכון, כך לפי דיווח "ווינט".

המסלולים אותם ציין פרידמן הם עמידה איתנה מול איראן ושלוחיה באזור, יוזמה דיפלומטית לקידום מדינה פלסטינית בהקדם האפשרי וקידום ברית ביטחונית עם סעודיה - במסגרתה תגיע נורמליזציה עם ישראל.

בעניין הקמת המדינה הפלסטינית מציין פרידמן כי גורמים בממשל ביידן כך מתייעצים עם מומחים בתוך ארה"ב בעניין הצורות השונות שבאמצעותן ניתן יהיה לקדם הכרה אמריקנית במדינה.

פרידמן מציין: "מכל הסיבות הללו אני מאמין, מקווה ומתפלל ש'דוקטרינת ביידן' למזרח התיכון תבוא - וגם הישראלים צריכים לעשות זאת".

פרידמן מציין במאמרו שכדי לקדם את שלושת המסלולים יהיה על ביידן לחשוף את "הבלוף של נתניהו". לפי מאמרו, נתניהו אמר לביידן בעבר בשיחות פרטיות כי יהיה מוכן לשקול מדינה פלסטינית מפורזת - בעוד בעברית הוא אומר את ההפך המוחלט. "הגיע הזמן לחשוף את המשחקים של נתניהו ושל טהרן, במקביל", כותב פרידמן.

פרידמן מוסיף כי ישראל "הפסידה במלחמה על הנרטיב. ישראל היא זו שנגררה לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג; ישראל מאבדת את היכולת לשמור על ביטחונה בתמרון בעזה - מבלי שיש לה כל תוכנית ליצירת שלטון אחר בעזה; והיא גם מפסידה בחזית האזורית: ישראל נתונה כעת להתקפה איראנית מארבע חזיתות - חמאס, חיזבאללה, החות'ים והמיליציות השיעיות בעיראק - אך היא לא מצליחה לגייס את בעלות הברית הערביות או את נאט"ו כדי לנצח במלחמה, מהטעם הפשוט שהיא עושה הכול כדי לא לטפח שותף פלסטיני אמין ולגיטימי".

 

 

בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד