י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בטהראן חוששים

איראן מודאגת מההסלמה: הופתעה מהתקיפה בירדן

ההנהגה האיראנית לחוצה לגבי חלק מהפעולות של הפרוקסי שלה בעיראק, סוריה ותימן. מתקפת המל"ט שהרגה שלושה חיילים אמריקאים במוצב אמריקאי בירדן, תפסה את טהראן בהפתעה והדאיגה את ההנהגה הפוליטית שם

איראן מודאגת מההסלמה: הופתעה מהתקיפה בירדן
אימוני החות'ים נגד מטרות אמריקאיות וישראליות צילום: דוברות החות'ים

פקידים אמריקאים מאמינים שיש סימנים לכך שההנהגה האיראנית לחוצה לגבי חלק מהפעולות של קבוצות הפרוקסי שלה בעיראק, סוריה ותימן, כך על פי מספר אנשים מהמודיעין האמריקני. ההתקפות מאיימות לשבש את הכלכלה העולמית ולעלות באופן משמעותי את הסיכון של עימות ישיר עם ארצות הברית.

מתקפת המל"ט שהרגה שלושה חיילים אמריקאים במוצב אמריקאי בירדן, שארה"ב ייחסה לארגון הנתמך על ידי איראן בעיראק, תפסה את טהראן בהפתעה והדאיגה את ההנהגה הפוליטית שם, כך אמרו גורמים רשמיים ל-CNN.

חמושים הנתמכים על ידי איראן ביצעו יותר מ-160 התקפות על כוחות ארה"ב מאז אוקטובר. ובעוד איראן מימנה, ציידה ואימנה את מיליציות הפרוקסי שלה באזור במטרה לתקוף אמריקאים, התקיפה בסוף השבוע האחרון הייתה הראשונה בה נהרגו אמריקאים מאז החלו ההתקפות היומיות כמעט לפני ארבעה חודשים.

המודיעין האמריקני גם גילה כי איראן מודאגת מכך שהתקפות של החות'ים מתימן על ספינות מסחריות בים האדום עלולות לפגוע באינטרסים הכלכליים של סין והודו, בעלות ברית מרכזיות של איראן.

"כל הסימנים מצביעים על כך שלאיראן אין עניין להיכנס לסבב הסלמה עם ארה"ב וישראל", אמר מקור המכיר את המודיעין. מבין הקבוצות, לאיראן יש את השליטה המבצעית החלשה ביותר על החות'ים בתימן, אמרו גורמים רבים ל-CNN.

לאיראן יש הרבה יותר השפעה על מיליציות פרוקסי הפועלות בתוך עיראק וסוריה, כך אמרו גורמים רשמיים, ופעילותן של קבוצות אלו נתפסת לרוב על ידי בכירי מודיעין במערב כמדיניות איראנית.

בשלב זה, לא ברור אם הלחץ עובד. למרות הלחץ הבינלאומי הגובר וההתקפות של ארה"ב ובריטיות על תשתית החות'ים, החות'ים המשיכו בהתקפות הטילים שלהם בים האדום - כולל טיל שיוט ששוגר ביום שלישי בלילה שהתקרב מאד לספינת מלחמה אמריקאית.

המודיעין האמריקאי מכפיל כעת את מאמציו לקבל תמונה טובה יותר של יכולות הנשק של החות'ים, כך אמרו מקורות ל-CNN, כדי שארה"ב תוכל לדעת בוודאות כמה מהיכולת של החות'ים באמת נפגעה בהתקפות.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד