כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"דילמות קשות מאוד"

"פעילות צבאית חזקה נגד סנוואר תסייע בהשבת החטופים"

האם ישראל לקראת עסקת חטופים? • ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, טען: "זאת הפעם הראשונה שקטאר ומצרים משתפות פעולה - עד עכשיו הן רק הפריעו, יש פה חיבור אינטרסים של כל המתווכים וזה חשוב"

"פעילות צבאית חזקה נגד סנוואר תסייע בהשבת החטופים"
יחיא סינוואר צילום: מתוך הסרטון

האם ישראל לקראת עסקת חטופים? יוסי מזרחי דן על כך ב־104.5fm עם ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, אשר עדכן בפרטים והביע את דעתו בנושא.

לדבריו, "זאת הפעם הראשונה שאנחנו רואים מתחילת המלחמה שיוצאים שני ראשי השירותים, גם ראש המוסד וגם ראש השב"כ, יחד עם נציג הרמטכ"ל, ונפגשים עם שר המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר. האנשים האלה יושבים ומדברים כשמי שמנצח על זה הוא ראש ה־CIA. זה גם הישג. זאת גם הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שקטאר ומצרים משתפות פעולה - עד עכשיו הן רק הפריעו.

עוד ציין: "יש פה חיבור אינטרסים של כל המתווכים וזה חשוב. לכן, יש הרבה מאוד יתרון לתיווך הזה. גם יחיא סנוואר מבין שהוא צריך את קטאר ומצרים וגם המנהיגות של חמאס שלא בעזה, אלא יושבת בקטאר, יש לה אינטרס גדול לשקם את מעמדה של החמאס גם בתוך עזה וגם בראייה כללית. לדעתי הם עדיין לא קוראים את המצב ומבינים שכולם ברי מוות, שכולם בסופו של דבר ירדפו אחריהם וימותו".

בהמשך, ציין כי "ה־7 באוקטובר הביא עלינו אסון עם מעל 200 חטופים ולכן אני בא ואומר שראש הממשלה נתניהו מבין שהוא חייב לפתור את הבעיה. לדעתי לפחות - אין לי איתו קשר ותקשורת. עם זאת, יש דילמות משמעותיות מאוד שצריך לשים אותם על השולחן. מי משתחרר? מי לא משתחרר? מה הקווים האדומים שלנו? האם משחררים מחבלים? עם כן, לאן משחררים אותם? יש כאן שאלות מורכבות מאוד. אני חושב שגם גנץ וגם איזנקוט וגם יאיר לפיד וכל שאר המנהיגים הישראלים מנסים להבין מה עושים עם העניין הזה".

לסיום, הסביר בלום כי "מצד אחד אנחנו חייבים לפתור את סוגית החטופים ולהחזיר אותם כמה שיותר מהר, אבל מצד שני יש את שאלת המחיר. שאלה שאני חושב שהיא קצת שונה מעסקת שליט, שהיה רק חייל אחד. אז בוא נשים בצד מי זה ראש הממשלה - יש פה דילמות קשות מאוד. אני באופן אישי חושב שצריך לעשות כל מאמץ כדי לחזיר את החטופים הביתה ואחד הדברים שהכי עוזרים זו פעילות צבאית חזקה נגד סנוואר והחמאס".

יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד