כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משמשת כמתווכת

דיווח: היועצים הבינלאומיים שמסייעים למשפחות החטופים מקבלים כסף מקטאר

לפי דיווח באתר האמריקני "פוליטיקו", גורמים שמייעצים למשפחות החטופים מקבלים מימון מקטאר. מדובר על היועץ ג'יי פוטליק שנפגש עם המשפחות בוושינגטון, ועל חברת משא ומתן על בני ערובה שמקבלת אף היא תרומות מקטאר

דיווח: היועצים הבינלאומיים שמסייעים למשפחות החטופים מקבלים כסף מקטאר
מיצג מנהרה בכיכר חטופים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חלק ממשפחות החטופים שמנסות לשחרר את יקיריהן משבי החמאס מקבלות ייעוץ מאנשים וגופים שקיבלו מימון מקטאר, כך דווח באתר האמריקני "פוליטיקו". יש לזכור את תפקידה של קטאר כאחת המתווכות הראשיות בין חמאס של לישראל.

יועץ הפועל ממימון הקטארים, ג'יי פוטליק, נפגש משפחות חטופים בוושינגטון ובישראל כדי להכין אותם לפגישותיהם עם פקידים קטארים, כך לדברי שני גורמים הבקיאים בנושא. חברת הייעוץ של פוטליק מסייעת בארגון נסיעות לקטאר עבור נבחרי ציבור אמריקנים מטעם שגרירות קטאר, המשלמת לחברה 40,000 דולר לחודש.

פוטליק, עוזרו לשעבר של הנשיא לשעבר ביל קלינטון ומקשר לקהילה היהודית האמריקאית, אמר ל"פוליטיקו" שעבודתו עם משפחות בני הערובה החלה מכיוון שהיתה לו מערכת יחסים ארוכת שנים עם איש עסקים ישראלי שביקש את עזרתו.

הוא אמר כי פנה אז לשגריר קטאר משעל אל-ת'אני ושאל אם יסכים לפגוש קרוב משפחה של כמה מבני הערובה הישראלים, אביחי ברודץ'. לדבריו, אל-ת'אני הסכים מיד ובמהרה ביקש מפוטליק לסייע בתקשורת ישירה עם בני משפחה בני ערובה שרצו להיפגש עם פקידים קטארים.

גם ארגון המשא ומתן על בני ערובה "מרכש ריצ'רדסון למעורבות גלובלית" שהקים מושל ניו מקסיקו לשעבר ביל ריצ'רדסון, קיבל סכומי כסף משמעותיים מקטאר. מיקי ברגמן, סגן נשיא המרכז, היה גם יועץ לרבות מהמשפחות ולפי הדיווחים יעץ להן לא למתוח ביקורת על קטאר.

ממרכז ריצ'רדסון נמסר כי השותפות החלה בקטאר עם תרומה ראשונית ב-2019 של 900,000 דולר שעזרה לארגון להגדיל את הקיבולת שלו ולהחזיר עוד בני ערובה הביתה. אותה רמה נמשכה לשנת 2020. התרומה האחרונה הייתה 250,000 דולר בתחילת 2023.

"מרכז ריצ'רדסון הוא ארגון ללא מטרות רווח ופועל למען משפחות לבקשתן וללא עלות עבורן. החל מה-8 באוקטובר, פנו אלינו עשרות משפחות כדי לסייע להם להשיג את יקיריהם", אמר ברגמן בראיון, והוסיף כי מערכת היחסים שלה עם קטאר נחשפה והיא "אחד מעמודי התווך של האסטרטגיה שלנו לגבי מה אנחנו יכולים לעזור להם".

ארצות הברית קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד