כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יכלול סנקציות

ביידן צפוי להוציא צו נגד מתנחלים בשטחים

דיווח בארה"ב: הנשיא ביידן צפוי להוציא צו נגד מתנחלים בשטחים שחשודים באלימות נגד פלסטינים. הוראת הביצוע אמורה להתפרסם בהמשך היום

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Sraya Diamant/Flash90

הנשיא ג'ו ביידן צפוי להוציא היום (חמישי) צו שמטרתו להעניש מתנחלים בשטחים שתקפו פלסטינים בשטח שנחשב כבוש על פי החוק הבינלאומי.

ההוראה אמורה להתפרסם מאוחר יותר היום, כך על פי מקור אמריקני ל'פוליטיקו'. הצו צפוי לכלול סנקציות נגד המתנחלים.

בנוסף, ממשל ביידן יכריז כי הוא מטיל סנקציות על אנשים שהשתתפו באלימות שהביאה למותם או לעקירתם של פלסטינים מאדמותיהם.

ההוראה מגיעה כאשר ממשל ביידן נתון ללחץ גובר, כולל מצד הדמוקרטים, להחמיר עם ישראל בנושא בעודה מנהלת מערכה צבאית נגד פלסטינים ברצועת עזה.

משרדי המדינה והאוצר צפויים לפרסם פרטים על העיצומים וכיצד על המוסדות הפיננסיים להתייחס לנושא.

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב על הדברים: קמפיין "אלימות המתנחלים" הוא שקר אנטישמי שמפיצים אויבי ישראל במטרה להכפיש את המתיישבים החלוצים ואת מפעל ההתיישבות ולפגוע בהם, ודרכם להכפיש את מדינת ישראל כולה. זהו קמפיין BDS אנטי מוסרי שהופך את הקרבן לתוקף ומתיר את דמם של המתיישבים. חבל שממשל בידן משתף עם זה פעולה בימים בהם המתיישבים משלמים מחיר דמים יקר בטובי בניהם במלחמה בעזה".

עוד אמר: "אמשיך בעזרת השם לפעול ללא מורא לחיזוק ולפיתוח ההתיישבות היהודית בכל מרחבי ארץ ישראל ולחתור לשלום בר קיימא, שיושג רק כאשר תיגדע תקוותם של הערבים להקמת מדינה ערבית על חורבותיה של המדינה היהודית. אם המחיר יהיה הטלת סנקציות אמריקאיות עלי - אז שיהיה".

לשכת ראש הממשלה התייחסה מאוחר יותר לצו של הנשיא ביידן ומסרה: "רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, רבים מהם נלחמים בימים אלה בסדיר ובמילואים למען הגנת ישראל. ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום, ולכן אין מקום לצעדים חריגים בנידון".

ארצות הברית ג'ו ביידן אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד