כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היום ה-118 למלחמה

הרמטכ"ל בגבול לבנון: "נחזיר את התושבים רק כשיהיה פה בטוח"

קבינט המלחמה והקבינט המצומצם מתכנסים הערב. בינתיים עדכון מקטאר באשר לעסקת חטופים, תמורת הפוגה ארוכה ושחרור מחבלים. אלוף פיקוד דרום ביקר בצפון עזה, קיים הערכת מצב ושוחח עם מפקדים ולוחמים בשטח | שר הביטחון גלנט ביקר לראשונה בחאן יונס | כל העדכונים

הרמטכ"ל בגבול לבנון: "נחזיר את התושבים רק כשיהיה פה בטוח"
הרמטכ"ל בהערכת מצב בגבול לבנון צילום: דובר צה"ל

היום ה-118 למלחמה: דובר משרד החוץ הקטארי מאג'ד אלאנסארי, מתייחס מגעים לעסקת שחרור חטופים ואומר: "אנחנו ממתינים לתגובת חמאס על ההצעה שעלתה בפסגת פריז והועברה לישראל. היא מבוססת על הפסקת אש הומניטרית, עדיין נמשכת העבודה על כמה פרטים. שני הצדדים הסכימו על המהות, מקווים שזה יושלם בתוך כמה שבועות".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים הערכת מצב ושיח עם מפקדים ולוחמים בצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות. פינקלמן אמר בין היתר כי "היכולת שלנו לפעול בליבה של העיר עזה בחזרה, תוך פגיעה בעשרות רבות של מחבלים, היא יכולת חשובה - ואנחנו נמשיך ונעשה את זה".

כל העדכונים:

23:23 - יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין בראיון ל'ערוץ 14': "החמאס לא צריך מודיעין מפותח ומתוחכם, הוא פשוט משתמש במודיעין גלוי. כולנו שומעים אותו, וגם החמאס שומע אותו. פטפטת הפרשנים והלשעברים למיניהם היא הפקרות. הדיבורים האלה פוגעים במאמצים שלנו להשמיד את האויב ולהחזיר את החטופים שלנו הביתה".

23:09 - סוכנות 'קודס' הפלסטינית פרסמה תיעוד של ילדים בעזה קוראים קריאות שמחה לאחר הדיווחים על ההתקדמות במגעים להפסקת אש. מקורות פלסטינים מדווחים על תקיפת כוחות צה"ל במחנה הפליטים אלבורייג' במרכז הרצועה וממערב לח'אן יונס בדרום הרצועה.

22:45 - בהמשך לאזעקה בזרעית, זוהה שיגור מלבנון שנפל בשטח פתוח, ללא נפגעים.

22:30 - במשרד האוצר מתנגדים כרגע למתווה חזרת המפונים לעוטף עזה בשל סכומי הפיצויים הנדרשים - והדיונים בעניין נמשכים בניסיון למצוא פשרה. כך דווח ב'חדשות 12'.

22:24 - לפי נתוני משרד הביטחון, 427 בתים נפגעו מירי חיזבאללה בצפון, כ-80 מהם ספגו פגיעות ישירות.

22:18 - תוכנית היום שאחרי המלחמה - מוריה אסרף מדווחת בחדשות 13': הממשל האמריקני מעוניין לאמן אזרחים עזתים שאינם משתייכים לחמאס, כדי להכשיר אותם להיות ״כוח שיטור״ בעזה. הרעיון הועלה על ידי גורמים אמריקנים בימים האחרונים בשיחות עם בכירים ישראלים, יש קשר בין ארה״ב לבכירים ברשות הפלסטינית על מנת למפות את הגורמים הפלסטינים בעזה שיכולים לשמש בתפקיד.

22:01 - ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מצטט גורם בכיר בארגוני הטרור הפלסטינים: קיבלנו מסר מהנהגת חמאס לגבי המסגרת של ההצעה שעלתה בפסגת פריז והיא "מצויה בלמידה". עוד הדגיש: "אין עדיין הסכמה על המסגרת, לחמאס יש הערות מהותיות. ההצהרה של קטאר נמהרת ולא נכונה".

21:49 - ב'חדשות 13' דווח כי לאחר שהחליט לפתוח בבדיקת אירועי 7 באוקטובר, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ייפגש בשבוע הבא עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וינסה לקבוע איתו גבולות גזרה לבדיקה.

21:30 - אזעקה נשמע בזרעית שבגבול לבנון.

21:17 - ניר דבורי מדווח ב'חדשות 12' כי צמרת הצבא לא מתנגדת לשחרור חטופים בעסקה: על פי דברים שאמרה צמרת צה"ל לדרג המדיני, כאשר יהיה מתווה ברור שיונח על השולחן, הצבא יוכל לעצור את הלחימה להפוגות ארוכות. לדבריהם, צה"ל יכול לחזור להילחם ברגע שיידרש.

21:00 - חיזבאללה מפרסם תיעוד מירי טילי הנ"ט הבוקר לעבר מוצב צבאי במרחב החרמון.

20:36 - בכיר חמאס בחו"ל אוסאמה חמדאן: "עד עכשיו אי אפשר לדבר על השגת הסכם. אנחנו רק בהתחלה".

20:22 - מפגינים חוסמים את דרך בגין בתל אביב בקריאה לעסקה לשחרור חטופים.

20:14 - גורם ישראלי בכיר מצוטט ב'חדשות 12': "לא קיבלנו איתות או תשובה רשמית". בישראל סבורים שהתשובה תגיע לראש המוסד דרך ראש הממשלה הקטארי.

20:11 - הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב בגבול לבנון, יחד עם מפקד פיקוד צפון ומאו"ג 91, ושוחח עם מג״דים בסדיר ובמילואים התופסים קו בגזרה מתחילת המלחמה. הרמטכ"ל הביע את הערכתו לעשייתם ולהישגים המבצעיים של הכוחות: "נחזיר את התושבים רק כשיהיה פה בטוח. זה דורש מאיתנו מקצועיות, מוכנות ואורך רוח".

20:08 - אהוד יערי מדווח ב'חדשות 12' על תרועות שמחה במסגדים בעקבות ההודעה הקטארית על אישור ראשוני של חמאס לעסקה. הנייה החליט לחכות לתשובה המלאה של סינוואר לפני שיטוס לקהיר - מה שאמור לקרות בשבוע הבא. חמאס מתעקש על סיום המלחמה ומציע "הודנה" ל-10 שנים ואף הודיע כי יסכים לוותר על השלטון האזרחי בעזה עבור ממשלה פלסטינית שתהיה מוסכמת על הארגון.

19:50 - התנעת עסקת חטופים: רועי קייס מחדד מפי ‏מקור בחמאס כי טרם נקבע מועד לביקור של מנהיג הארגון איסמעיל הניה, במצרים. זה צפוי לקרות בימים הקרובים.

19:40 - שר הביטחון גלנט נכנס לראשונה לחאן יונס וקיים שם הערכת מצב: "חטיבת חאן יונס התפארה שתעמוד נגד צה״ל - היום היא מפורקת. אנחנו נגיע גם לרפיח, ונחסל את כל מי שיש שם שהוא מחבל שמנסה לפגוע בנו. ההגעה ליעדי האויב מקרבת אותנו להשבת החטופים יותר מאשר כל הדיבורים מסביב".

19:33 - דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אלאנסארי, אומר הערב: "ישראל הסכימה להצעה להפסקת אש ויש לנו אישור חיובי ראשוני מחמאס".

19:22 - תיעוד: ביקור אלוף פיקוד דרום, ירון פינקלמן בצפון רצועת עזה.

19:00 - קבינט המלחמה המצומצם מתכנס בשעה זו, הקבינט המורחב ייתכנס בשעה 21:00.

18:30 - רמטכ"ל צבא ארה"ב צ'רלס בראון שוחח אתמול בטלפון עם הרמטכ"ל הלוי והדגיש בפניו כי חשוב שישראל תגבש תכנית ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה.

18:20 - מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "לא רואים עימות כולל בין ישראל לחיזבאללה. אנחנו בקשר עם הישראלים כדי לוודא שזה לא יתפתח למלחמה בחזית נוספת".

18:05 - סמוטריץ': "קמפיין "אלימות המתנחלים" הוא שקר אנטישמי שמפיצים אויבי ישראל במטרה להכפיש את המתיישבים החלוצים ואת מפעל ההתיישבות ולפגוע בהם".

18:00 - פיקוד העורף: ניתן לפתוח את מוסדות החינוך בעוטף עזה.

17:25 -חמוש מחזיק כמה בני אדם כבני ערובה במפעל בטורקיה, כצעד מחאה נגד המלחמה בעזה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "Demiroren", שציינה כי מדובר במפעל של חברת "פרוקטר וגמבל" בצפון-מערב המדינה.

17:00 - משרד הבריאות בעזה: 118 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה בעזה. בכך מגיע מספר ההרוגים מאז החלה המלחמה ל-27,019.

16:10 - דיווח בפוליטיקו: הנשיא ביידן צפוי להוציא צו נגד מתנחלים בשטחים שחשודים באלימות נגד פלסטינים.

15:45 - מטוס קרב של צה"ל תקף לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בטיר חרפא.

15:40 - דובר משרד החוץ הקטרי ל-CNN: אנחנו פועלים להביא להפסקת אש מורחבת, בתקווה שהיא תוביל אח״כ לסיום המלחמה. על הביקורת שהם לא מפעילים מספיק לחץ על חמאס: מנוף הלחץ היחיד שיש לנו כרגע על חמאס הוא עצם התיווך שלנו. העברת הכסף לעזה נגמרה מזמן וזה נעשה בתיאום מלא עם הישראלים.

15:25 - גורם פלסטיני לרויטרס: "חמאס ככל הנראה לא יסרב להצעה שיקבל מהמתווכים, אבל לא יחתום עליה ללא ערבויות מצידה של ישראל, שתתחייב לסיים את המלחמה".

14:50 - דובר צה"ל: מחבל ניסה לדרוס לוחמי צה״ל בעת פעילות יזומה סמוך לחברון שבחטיבת יהודה לפני זמן קצר. הכוח הגיב בירי, המחבל נפגע, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. כוחות צה"ל פרוסים במרחב ואין נפגעים לכוחותינו.

14:25 - צה"ל עדכן כי זוהו שלושה שיגורים מלבנון לאזור מטולה, וכי בצבא בודקים מהם הטילים ששוגרו.

14:00 - אזעקות בקרית שמונה.

13:45 - אזעקה הופעלה במטולה.

13:10 - דיווח במצרים: משלחת חמאס הגיעה למצרים לדון במתווה להפסקת אש ושחרור החטופים.

 

חמאס קטאר מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד