ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מטריד את מנוחת קהיר

מצרים קיבלה הבטחות: הפעולה לא תוביל להגירה של עזתים

גורם מצרי אומר כי מצרים קיבלה הבטחות שהפעולה בציר פילדלפי לא תוביל להגירה של עזתים לשטח מצרים. ההגירה האפשרית של עזתים לשטח מצרים זה הדבר שמטריד את מנוחתה של ההנהגה המצרית. גורם מצרי אמר כי קהיר קיבלה מישראל הבטחות מפורשות כי הפעולה הצפויה - לא תוביל להגירת עזתים לשטחנו

מצרים קיבלה הבטחות: הפעולה לא תוביל להגירה של עזתים
ציר פילדלפי צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

גורם מצרי יודע דבר אמר לרועי קייס ב"כאן חדשות" הערב כי קהיר קיבלה מישראל הבטחות מפורשות בעל פה שהפעולה הצפויה בציר פילדלפי לא תוביל בשום צורה להגירה של עזתים לשטח מצרים.

לפי אותו גורם מצרי, המתיחות סביב ציר פילדלפי היא לאו דווקא בגלל הפעולה הישראלית עצמה בצד הפלסטיני של הגבול, אלא בגלל האפשרות שהפעולה הזאת תוביל להימלטות המונית של עזתים לשטח חצי אי סיני.

על פי הדיווח, ההגירה האפשרית של עזתים לשטח מצרים זה הדבר שבאמת מטריד את מנוחתה של ההנהגה המצרית. מצרים, כך אומר ל"כאן חדשות" אותו גורם, מצרים חושדת בכוונות של הממשלה הנוכחית בישראל בעניין עידוד הגירת פלסטינים מעזה למצרים, מה שמבחינת קהיר הוא קו אדום ואיום בעבור הביטחון הלאומי המצרי ולכן המצרים לא מסתפקים בהבטחות בעל פה ורוצים לקבל עוד ערובות שכך יהיה הדבר בשטח.

כנס התמיכה בהתיישבות מחדש בעזה בתחילת השבוע בהשתתפות שרים ישראלים, רק הגביר את החשדנות של קהיר ביחס לכוונות של הממשלה בישראל בעניין עידוד הגירה של עזתים לשטח מצרים.

ערוץ אל-חדת' דיווח כי מקור מצרי הכחיש את הדיווחים הישראליים, לפיהן ישנן הסכמות בין ישראל למצרים לגבי ציר פילדלפי. לפי המקור המצרי לא קיימות הסכמות בנוגע להסדרים בטחוניים בנוגע לציר.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל מצרים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד