ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
'ידיעות' ו'וואלה' לא יועמדו לדין

פרשת האלפים: בזק תשלם קנס של מאות אלפי שקלים

חברת 'בזק' שבבעלותה היה אתר 'וואלה' לא תועמד לדין ותשלם קנס בסך 800 אלף שקלים • התיקים נגד תאגיד 'ידיעות אחרונות' מתיק 2,000 ואתר 'וואלה' מתיק 4,000 נסגרו

פרשת האלפים: בזק תשלם קנס של מאות אלפי שקלים
פלאש 90

פרקליטות המדינה החליטה שלא להעמיד לדין את תאגיד 'ידיעות אחרונות' במסגרת תיק 2000 וגם אתר החדשות 'וואלה' שהיה חלק מפרשת 4000 - לא יועמד לדין. תאגיד 'בזק' יחתום על הסדר מקל עם הפרקליטות במסגרתו ישלם קנס, כך דווח ב'כאן חדשות'.

תאגיד 'בזק' שנשלט בזמנו על ידי איש העסקים שאול אלוביץ', ועל פי הטענה בכתב האישום של פרשת 4000, קיבל רווחים אדירים שלא כדין במסגרת יחסי השוחד בין ראש הממשלה נתניהו לאלוביץ' - לא יועמד לדין. הפרקליטות תחתום עם בזק על הסדר מנהלי, סעיף השוחד יימחק ובזק תשלם קנס של 800 אלף שקלים. בכתב האישום שהוגש נגד אלוביץ' נטען שהסכומים האסורים הגיעו ל-1.8 מיליארד שקל.

שאול אלוביץ. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

חקירת הפרשה החלה ביוני 2016, כאשר היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט אישר לפתוח בחקירת פרשות 1000 ו־2000. תוך זמן לא רב נחקרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. בפברואר 2018 פורסמו המלצות המשטרה להעמיד את נתניהו לדין בתיקי 1000 ו־2000, בנוסף נפתחה החקירה הגלויה של פרשת 4000.

נוני מוזס. צילום: רועי אלימה, פלאש 90.

בפברואר 2019 החליט מנדלבליט על הגשת כתב אישום בשלוש הפרשות, בכפוף לשימוע. התאגידים לא קיבלו זימון לשימוע. באוגוסט של אותה שנה התקיים דיון בראשות אביחי מנדלבליט על תיקי האלפים. הוא נשאל בדיון: "מה עם התאגידים?" מנדלבליט השיב: "נשאיר את זה לאחר־כך. עכשיו בואו נתמקד בנתניהו, מוזס ואלוביץ'". אחרי השימוע, מנדלבליט נשאל שוב: "אבל מה עם התאגידים?", מנדלבליט השיב כי זימון של התאגידים לשימוע יעכב את פתיחת המשפט של נתניהו, וכי צריך להתקדם עם המשפט של נתניהו.

באוקטובר 2020 גיבש מנדלבליט טיוטה של החלטת סגירת התיק נגד התאגידים. זאת חרף חילוקי דעות חריפים בפרקליטות מיסוי וכלכלה על ההחלטה, אשר לכאורה איננה עומדת בקנה אחד עם מדיניות האכיפה של הפרקליטות ביחס לעבירות אלה. בדצמבר 2020 מנדלבליט הודיע על זימון בזק, ידיעות אחרונות ואתר וואלה לשימוע לפני הגשת כתב אישום. השימוע התקיים למעלה מחצי שנה לאחר מכן.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד