כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד ענק מאמריקה

אלפי בני התורה בעצרות בראשות הגרמ"ה הירש

מסע החיזוק של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש באמריקה: אלפי בני התורה השתתפו בעצרת היסטורית בברוקלין. חבר מועצג"ת דאמריקה הגאון רבי אליהו ברודני קרא בהתרגשות: "אנחנו זוכים היום להסתופף בצלו של ה'ממשיך' של מרן הגר"א קוטלר זצ"ל". רבבות צפויים להשתתף בעצרות חיזוק ובשיעורים לאורך המסע

אלפי בני התורה בעצרות בראשות הגרמ"ה הירש
מסע הגרמ"ה הירש בארה"ב צילום: בא

התרגשות ותכונה רבתית בארצות הברית. זמן רב לא חוותה אמריקה התורנית מעמדות קידוש שם שמיים בהיקף נרחב כל כך. כבר בערבו של יום ראשון מיד לאחר נחיתתו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש על אדמת ארה"ב המתינו לו באולם "מרייאט" שבנמל התעופה קנדי המונים מבני התורה בראשות הגאון רבי ירוחם אולשין ראש ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד. מעמד קבלת פנים מרגש התקיים במקום בהשתתפות המונים שבאו מכל רחבי ניו יורק לחזות בזיו פניו של ראש הישיבה.

משם פנה ראש הישיבה לאכסניא בבית ידידו רבי שלמה קליין זצ"ל, שם התקיימה קבלת קהל להתייעצויות קצרות לראשי מוסדות תורה וחסד. למחרת הגיע לכולל אברכים בורו פארק בראשות הגאון רבי אברהם ברגמן שם מסר שיעור מיוחד בסוגיית 'אמירה בקידושין'.

ביום רביעי התקיימה כאמור עצרת חיזוק היסטורית בעקבות המלחמה ושנאת ישראל בגולה, העצרת בראשות רה"י התקיימה על פני אולמות "עטרת חינקא" הסמוכים לבורו פארק ופלטבוש.

במעמד האדיר השתתפו אלפים בהם כל בני הישיבות ד"מיר פלטבוש", "תורה ודעת", "נובומינסק", "תורת אלימלך" ועוד עשרות ישיבות ברוקלין, כשבראשם הגאון רבי אליהו ברודני, האדמו"ר מנובומינסק בבורו פארק, ראש הכולל במיר פלטבוש הגאון רבי אליעזר גינזבורג, וכל ראשי הישיבות בברוקלין.

דבריו של רה"י הועברו  בשידור חי על גבי מסכים במקומות רבים ברחבי ארה"ב. קודם למעמד נשא רה"י דברים למאות ילדי התלמודי תורה הסמוכים שהגיעו לקבל את פניו כשהם לבושים בבגדי שבת לכבוד התורה. "אשריכם שכל החיים עדיין לפניכם, תשכילו לנצל את האפשרות שעומדת לפניכם לגדול להיות תלמידי חכמים ובעלי מידות טובות".

באולמות הפנימיים ובמבואות המתינו אלפי בני הישיבות, תחילה החלו באמירת תהילים כשלפני התיבה עובר הגאון רבי אליעזר גינזבורג. את המעמד פתח הגאון רבי אליהו ברודני ראש ישיבת מיר וחבר מועצג"ת דאמריקה שביטא את ההתרגשות הרבה מבואו של רה"י: "יש לנו זכות שנמצא איתנו מרן ראש הישיבה רבי משה הלל שליט"א. כבר בתור צעירים ידענו שהוא התלמיד הגדול של ר’ אהרן, אבל עכשיו 65 שנים אחרי, אפשר לומר שהוא ממש ה'ממשיך של ר’ אהרן', ור’ אהרן היה תלמידו הגדול של הסבא מסלובודקה, והסבא הוא ממשיכו של ר' ישראל סלנטר, אז א"כ אנחנו זוכים עכשיו להתחבר לאבי הישיבות מרן הגרי"ס זיע"א".

לאחר מכן החל רה"י במשאו ההיסטורי ליהדות אמריקה: "הרבה פעמים יש שבחורים שואלים, אם פיקודי ה’ משמחי לב ומתוקים מדבש אז למה אני לא מרגיש את זה. וצריך לידע את שלושת היסודות הבאים שאם נפנים אותם אז נקבל שמחת ומתיקות התורה. בשביל לזכות לשמחת ומתיקות התורה, צריך א. ליישם את מה שכותב רבינו יונה שבשביל לזכות בתורה צריך להתנזר מגשמיות שהתורה לא תשכון במי שממלא עצמו בתענוגים. ב. עבודת המידות ובעיקר במידת הגאווה שמי שהוא מרגיש ש'לו נאווה תהילה' לא יצליח בתורה. ג. בשביל לקנות תורה צריך יראת שמים, כי מי שלא דבוק בהשי"ת לא יכול להיות דבוק בתורה".

כאן עורר רה"י על נושא הטכנולוגיה שהוא מהמפריעים היותר גדולים להתעלות בתורה. בסיום המעמד בירך את כל המשתתפים שמיד לאחר מכן ליוו אותו ברחובות ברוקלין בשירה לכבוד התורה וחכמיה כשהוא מלווה בשיירה לעבר בית הנגיד ר’ שמשון פשרהפר שם קיבלו את פניו ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות שהגיעו ונכנסו למעונו להתייעצויות ולברכה.

אתמול (רביעי) עשה רה"י את דרכו ללייקווד שם ימסר היום בצהריים (שעון ארה"ב) שיעור כללי בהיכל הישיבה הגדולה בראשות הגאונים הגדולים ראשי הישיבה וקהל אלפים בסוגית ’הילך’ הנלמדת בימים אלו בישיבה.

הרב משה הלל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד