כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יוחסה לתקלה טכנית נקודתית

בית החולים התריע למשרד כבר לפני 4 חודשים

אחרי הדיווח השבוע כי עשרות חולים ששוחררו מבתי חולים קיבלו רשימת תרופות שגויה במכתב שחרורם בשל תקלה במערכת הרשומות הרפואיות של משרד הבריאות, מדווח כי בית החולים ברזילי כבר דיווח על התקלה למשרד הבריאות לפני ארבעה חודשים. זו תגובת משרד הבריאות

בית החולים התריע למשרד כבר לפני 4 חודשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בבית החולים ברזילי באשקלון איתרו את תקלת המחשוב שגרמה להנפקת מרשמי תרופות שגויים כבר לפני 4 חודשים, ודיווחו למשרד הבריאות בזמן אמת. זאת, בניגוד להצהרת משרד הבריאות שלפיה גילה על התקלה במערכת של בתי החולים רק לפני כשבועיים.

במשרד הבריאות מסבירים מצידם כי "התקלה שאותרה בסוף ספטמבר יוחסה לתקלה טכנית נקודתית ע"י החברה ובית החולים, והוחלט להמשיך לנטר את הממצאים. לאחר קבלת הדיווח על התקלה הנוכחית היה ניתן לקשר בין שני האירועים".

ביום שלישי השבוע דווח כי עשרות חולים ששוחררו מבתי חולים קיבלו רשימת תרופות שגויה במכתב שחרורם בשל תקלה במערכת הרשומות הרפואיות של משרד הבריאות – "קמיליון".

נטילת התרופות השגויות על ידי המטופלים עשויה לגרום לנזק ולסיבוכים רפואיים. עם זאת, במשרד הבריאות טרם ידועים מה היקף התקלה, אולם ההערכה היא שהתקלה במערכת הרשומות "קמיליון" אירעה במרבית בתי החולים בארץ. כמו כן, התקלה דווחה לפני כ-10 ימים, אך מקור התקלה נעצר על ידי החברה שמספקת את שירותי תוכנת הרשומות הרפואיות.

גורמים במשרד הבריאות ממליצים לכל מי שהתאשפז בחודשיים האחרונים לבדוק את ההמלצות לטיפול התרופתי מול הרופא המטפל, ובמידה וקיבלו תרופות חדשות יש לוודא שהן אכן התרופות הנכונות. מבית החולים רמב"ם נמסר עקב התקלה: "בית החולים אינו עושה שימוש במערכת 'קמיליון', אלא במערכת אחרת, עצמאית, שפותחה ברמב"ם. לכן, התרעת משרד הבריאות אינה רלוונטית למטופלי רמב"ם".

ממשרד הבריאות נמסר ביום שלישי כי "תקלה חריגה במערכת מחשובית המשמשת מספר בתי חולים (קמיליון). בעקבות התקלה, שהיקפה ומשמעותה נבחנים כעת, נרשמה ברשומה רפואית של חלק מהמאושפזים רשימת תרופות קבועות לא נכונה. היקף הליקוי נמצא בבדיקה וידווח לציבור עם היוודעו. משרד הבריאות בוחן ובודק ויעדכן את הציבור ככל ויהיה צורך".

תרופות משרד הבריאות בית החולים ברזילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד