כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בלתי נמנע

גל העלאות המחירים; חברות המזון זומנו לשיחת נזיפה

כדי להראות שהוא לא מחליק את העלאות המחירים הצפויות החל מעוד חודש, שר הכלכלה מזמן ליום ראשון שורת חברות כדי לנזוף בהן על ייקור מוצריהן תוך כדי מלחמה וכשהמצב הכלכלי בכי רע גם כך, אולם לא מדובר בצעד שימנע את העלאה | נו נו נו ותו לא

גל העלאות המחירים; חברות המזון זומנו לשיחת נזיפה
קניות בסופר. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אחרי גל העלאות המחירים, שר הכלכלה ניר ברקת זימן את ראשי חברות המזון הגדולות לפגישה אצלו בלשכה ביום ראשון לשיחת אזהרה. ברקע הביקורת הציבורית מדוע הממשלה לא עושה דבר, ברקת ידרוש מהחברות להציג את הדוחות הכספיים שלהן ויאיים בצעדי רגולציה. בינתיים חברות שטראוס, אחווה, שסטוביץ סוגת וויליפוד אישרו הגעה. וזאת רק רשימה חלקית של מי שהעלו או יעלו מחירים בקרוב.

למעשה בלי צעדי חקיקה כמו פירוק המונופולים שהממשלה לא מקדמת או הצעת חוק להקפאת מחירים בעת מלחמה שמשרד האוצר בלם, המונופולים והחברות הגדולות לא ימהרו לעצור את העלאת המחירים. עד שלא נראה את ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבה את שר הכלכלה ניר ברקת בצעדים ממשיים נגד החברות המגמה לא תשתנה.

נתניהו וברקת מסתודדים במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ענקית המזון "יוניליוור" הודיעה ביום רביעי על העלאת מחירים במוצרי הגלידות בהם "קרמיסימו" ושוקולדים בהם "קליק" בממוצע של 9.7% החל מ-1 במרץ. יש לציין כי "יוניליוור" הודיעה על עדכון המחירון של מוצרי הגלידה והשוקולד בלבד.

שעות אחריה גם אסם-נסטלה הודיעה לקמעונאים כי "בעקבות התייקרויות מצטברות משמעותיות מאוד", הם נאלצים לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי החברה החל מ-1 במרץ. על פי הודעת החברה, מוצרים אלה מהווים כ-14% מסך מוצרי החברה, אשר רובם מיוצרים במפעלי התעשייה בדרום. המחירון יעודכן בטווח של 3%-9%.

העלאת מחירים התייקרות ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד